1

Onderwerp: Help

Ik hoop zo dat er mensen op het web zitten die mij kunnen helpen???!!!!

Ik dacht vanmorgen: ik ga eens chocolade biscuit maken. Ik moet ronde biscuits maken van 28 en 16 cm. Dus ik heb 520 mix en 8 eieren van zo rond de 55 gram en 44 water gedaan. daar heb ik 50 gram cacao en 25 gram poedersuiker bij gedaan. De eieren opgewarmd in de schaal en daarna 10 minuten gemixed en het komt geen cm. omhoog. Moet ik nu helmaal overnieuw beginnen wat heb ik fout gedaan???

2

Re: Help

Je gebruikt de mix? Ik ook en ik verwarm mijn eieren nooit voor, wel op kamertemperatuur. Ik weeg mijn eieren altijd (zonder schil). Bij 520 gr kom ik op 406 ei. Omdat ik met L en M eieren zou ik dan 7 M+ 1 L ei nemen. Voor chocobiscuit gebruik ik geen cacaopoeder, maar gesmolten pure chocolade. Weet zo snel niet uit mijn hoofd de verhouding, maar is wel te vinden op het forum. Dan moet er wel een extra ei bij trouwens. Begrijp ook dat je er suiker doorheen gedaan hebt? Waarom als ik vragen mag?
Ik mix bij de mix trouwens alles tegelijk, dus niet eerst de eieren, en mix dit zo'n 8-10 minuten, dan nog eens 2-3 minuten op de laagste stand. Waar mix je eigenlijk mee?

3

Ik gebruik ook altijd de mix maar warm ook nooit mijn eieren op en gebruik nooit poedersuiker, dat is ook niet nodig.
Ik mix wel met een keukenmachine en niet met de hand, dit deed ik voorheen wel maar maakt in principe geen verschil bij mij.
Ook mix ik ook alles tegelijk en zet dan een wekkertje op 8-9 minuten op hoge stand en dan na 8 minuten nog op een lage stand voor 2-3 minuten.

4

Dit topic is gisteren gestart met eigenlijk dezelfde vraag: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=233675