1 Laatst bewerkt door Whippy (05-01-2014 21:37)

Onderwerp: 3 Koningen

Morgen is het 3 Koningen en die dag vieren wij altijd met een 3 Koningentaart op het werk. Omdat er een nieuwe collega begint én ik vandaag mijn 5 jaar dienst vier, heb ik voorgesteld om een taart te maken ipv de traditionele taart te kopen.

Vanilla cake met mascarpone-koffie vulling

PS: om het spel eerlijk te spelen, heeft de hubbie een amandel in de taart verstopt (ik weet dus niet waar die verstopt is :) )

http://i41.tinypic.com/28wgf48.jpg

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

2

Re: 3 Koningen

Leuk! Waarom moet er een amandel in (ik ken het gebruik niet).

3 Laatst bewerkt door Whippy (05-01-2014 22:43)

Normaal gezien is de 3 Koningentaart een frangipane taart waarin je een boon verstopt. De persoon die de boon heeft, mag zich voor 1 dag koning noemen en een kroon dragen.
Ik had enkel noten in huis, vandaar de amandel ;)

Wat ook heel leuk is aan de traditie is dat 3 kinderen zich als Melchior, Balthazar en Caspar (de 3 wijzen) verkleden en bij de mensen in de buurt gaan aanbellen waar ze liedjes zingen. Ze krijgen dan een centje of snoep.

Dit wordt steeds op 6 januari gedaan.

De traditie is wat verdwenen sinds het Dutroux-tijdperk (een man die meisjes heeft ontvoerd en vermoord), maar in sommige dorpen komt het weer op.

4 Laatst bewerkt door lady-vall (06-01-2014 09:21)

Mooie taart hoor, en als persoon zonder kinderen wil ik je bedanken dat je me eraan hebt herinnert: ik ga vanmiddag snel nog wat snoep halenn :D

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

lady-vall schreef:

Mooie taart hoor, en als persoon zonder kinderen wil ik je bedanken dat je me eraan hebt herinnert: ik ga vanmiddag snel nog wat snoep halenn :D

Dank je :)
Heb zelf ook geen kinderen, maar elke reden is goed om een taart te maken en/of te feesten ;)

6

Wat leuk hoe je het gecombineerd hebt! Leuke taart geworden :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Leuke taart :)

mooie frisse kleuren ook :D