1 Laatst bewerkt door Nathalie H. (07-01-2014 09:39)

Onderwerp: Lief! Autootje

Voor Mees die vandaag 2 jaar wordt. De vraag was iets met auto's. Mooie kans om Lief! Lifestyle erin te verwerken. Het taartje is gebaseerd op de (wens)kaartjes van Lief :-) ♥

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7VFCXI4F.jpg

2

Re: Lief! Autootje

:thumb: erg leuk :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Wat een leukerd! Heel vrolijk, super!

i just LOVE it!

4

Wat een snoetje. Heel erg schattig.

5

Wat een leuk taartje! Mooi gedaan hoor

6

Wat lief ;-)

7

zo geweldig :)

Mag ik hem opslaan ?

8

Zo! Wat een stoere Lief-taart. Hartstikke leuk geworden.

Tieneke

Zeker lief en stoer en vrolijk ook nog!

10

Wat een onwijs leuke taart!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Baklataart schreef:

zo geweldig :)

Mag ik hem opslaan ?

Jazeker ben geëerd!

Bedankt dames voor jullie fijne reacties  =)

Wat nog wel een dingetje was: de mama van Mees belde een half uur voor aflevering dat de taart (nog) niet door kon gaan. Mees had namelijk een knoop cel batterij ingeslikt en was net terug van het ziekenhuis. Als hij 'm niet uitp**pt binnen nu en zaterdag moet hij een endoscopie ondergaan zondag.  Het taartje mag dus nog ff de vriezer in  :/

12

Onwijs leuk en mooi strak!!! En wat heb je een mooi ruitprintje gebruikt. Ziet er super uit.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

13

Ach goh arme Mees!

Hopen dat de 'doorgang' snel verloopt dan kan hij snel genieten van de mooie taart =D

En dank je wel dat ik de foto op mag slaan =)

14

Wat een ontzettend gave taart zeg!! Wow!

Arme Mees..

.. Want taart kan altijd!!

15

Oh, wat sneu voor het mannetje!
Mooie taart hoor! Hoop voor Mees en jou dat hij snel opgegeten kan worden!

16

Dankjulliewel dames voor jullie lieve reacties!

Goed nieuws, de batterij is er gister uitgekomen  :)

Dus vrijdag gaat het taartje de vriezer uit  :Y

17

Wat een superleuk, vrolijk taartje :thumb:  En fijn dat je 'em toch kunt afleveren ;) !

18

wat een schatje.

19

Wat een mooie taart! Dat Lief! stijl is goed te zien :) Vraagje.. hoe heb je zo'n platte auto rechtop laten staan? Heb ik me altijd afgevraagd bij die rechtop staande platte decoraties.

20

Ben helemaal weg van je taart zoals ik al schreef en mocht hem van je opslaan :)
Nu mag ik hem voor 2 februari maken  =D
mijn vraag is wel hoe je dat autootje zo rechtop hebt bevestigd?
En heb je het met fondant gemaakt met tylose?

Alvast heel erg bedankt.
groetjes inger marit ( Baklataart )

21

Erg 'lief' ;-)

22

Nou even kijken of ik voor jullie een how toetje in elkaar kan zetten  O-) , komt tie:

Ik heb als eerste het autootje nagetekend op bakpapier, in de grote dat bij de taart past. Het taartje is trouwens 20 cm. Dit uitgeknipt, op een dikke plak (1/2 cm dik) gumpaste gelegd en uitgesneden. Nogmaals het autootje uitgesneden maar nu met (donker) blauwe fondant waar ik eerst tylose doorgemengd had. Dit erop geplakt met tyloselijm. Het autootje versiert, raampjes/sterretjes/stiksels e.d.
Autootje omgedraaid, op een vlakke ondergrond gelegd (snijplank voorzien van bakpapier) en er 2 grote maiskolfprikkers op bevestigd. Maisprikkers zaten op de plekken achter de wielen, met een oversteek van zo'n 7-8 cm (de hoogte van je taartje dus). De bovenkant van de prikkers ingesmeerd met tyloselijm net als 2  rolletjes gumpaste. Dit over de prikker gelegd zodat (aan de achterkant van het autootje) alleen gumpaste te zien is. Dus een autootje op stokjes hou je dan over  =)
Dit zo laten drogen, dus op z'n kop, ik denk wel 2 dagen. Daarna merk je vanzelf dat het autootje goed uitgehard is. Voor aflevering heb ik 'm erin geprikt, was wel even mikken  =D

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag!!

Ben benieuwd naar je resultaa(r)t Inger Marit  :y

Lief(s) Nathalie!

23

Ik dacht toch zeker te weten dat ik je een bedankje had gestuurd voor de how to maar nu ging ik hem weer lezen en zag het er niet bij staan  :think:
Dus raar maar als nog heel erg bedankt!!
Ik ga er volgende week aan beginnen en hij moet 2 februari klaar zijn en dan zal ik de foto posten :D

begrijp ik nu uit je verhaal dat het autootje dus eigenlijk wit is aan de achterkant of heb je de gumpaste gekleurd?

nogmaals heel erg bedankt :y

24

Bedankt voor het delen van de howto Nathalie! Hier heb ik heel veel aan :)

25

Graag gedaan dames!! Inderdaad Inger Marit, van achter is tie wit  :+