1

Onderwerp: Mokka botercreme?

Waarschijnlijk een domme vraag maar ik wil een mokka botercreme maken en nu zag ik op deze site bij recepten dat je deze ook van de mix kunt maken.
Maar hoe doe je dat? Moet je de oploskoffie eerst oplossen in water? Dus 200gram mix met 200 ml water waarin de koffie opgelost is vermengen? Hoeveel koffie moet ik dan gebuiken?

Bedankt voor de hulp alvast.

2

Re: Mokka botercreme?

Moet toevallig deze week ook mokkacréme maken en mij leek dit een erg lekker recept:

http://www.smulweb.nl/recepten/1369964/ … rponecreme

3

Ik maak mijn mokkacrème altijd met mascarpone, poedersuiker en heel straffe oploskoffie.
Ik doe alles op gevoel en als het voor mij lekker smaakt, dan is het ok.

Ik neem een kleine steelpan (ik heb zo'n mini mini) waarin ik 7 à 8 koffielepels oploskoffie in doe en giet er een beetje warm water over, zodat de koffie kan oplossen. Dan laat ik het nog eens goed inkoken totdat het net geen papje wordt. Dan laten afkoelen. En dan toevoegen aan de mascarpone.

De poedersuiker zorgt ervoor dat de bitterheid van de koffie afgezwakt wordt. Opgelet, de koffiesmaak wordt na een dag nog sterker ;)

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

4

Whippy schreef:

Ik maak mijn mokkacrème altijd met mascarpone, poedersuiker en heel straffe oploskoffie.
Ik doe alles op gevoel en als het voor mij lekker smaakt, dan is het ok.

Ik neem een kleine steelpan (ik heb zo'n mini mini) waarin ik 7 à 8 koffielepels oploskoffie in doe en giet er een beetje warm water over, zodat de koffie kan oplossen. Dan laat ik het nog eens goed inkoken totdat het net geen papje wordt. Dan laten afkoelen. En dan toevoegen aan de mascarpone.

De poedersuiker zorgt ervoor dat de bitterheid van de koffie afgezwakt wordt. Opgelet, de koffiesmaak wordt na een dag nog sterker ;)

Hoelang kun je dit recept bewaren in de koelkast?

5

jewety schreef:

Hoelang kun je dit recept bewaren in de koelkast?

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik zou zeggen zolang als de vervaldatum op het potje mascapone.
Ik zou het zelfs durven invriezen en dan in de koelkast laten ontdooien en eens goed doormixen voor gebruik.

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

6

Ik doe altijd twee zakjes oploskoffie door het water heen, de hoeveelheid water inderdaad die nodig is om met de mix te mengen.

7 Laatst bewerkt door Esther68 (06-01-2014 12:05)

De mokkacreme met mascarpone lijkt me erg lekker en ga ik ook eens maken. Ik vind aangevette slagroom ook erg lekker. Zit nu ineens te denken.....hier zou je natuurlijk ook het koffie- extract door kunnen doen.....
Ik zou alleen de geopende mascarpone niet langer dan 3, max 4, dagen bewaren. Sowieso in de koeling bewaren. Invriezen kan wel trouwens.
Gewoon de mix met koffie kan ook, maar deze is dan wel minder romig, vind ik

8

Ik maak de bc van de mix en doen dan van die espresso stickjes erdoor,donker en intens van nescafe, je kan ze in het water van de creme oplossen, maar je kan ze ook meemixen als je de creme door de boter mixt.
De hoeveelheid ligt natuurlijk aan je eigen smaak en aan de hoeveelheid die je maakt.
Als je de hoeveelheid eenmaal weet dan kun je ze de volgende keer al in het water oplossen.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591