Onderwerp: wie kan mij een tip geven over bogen op een taart.
Ik wil onderstaande taart maken maar hoe reken ik het makkelijkst de bogen uit voor de taart zodat ik goed uitkom?
Is daar misschien ergens een how to van te vinden?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » wie kan mij een tip geven over bogen op een taart.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil onderstaande taart maken maar hoe reken ik het makkelijkst de bogen uit voor de taart zodat ik goed uitkom?
Is daar misschien ergens een how to van te vinden?
Ik zou de omtrek nemen van de taart en dan delen door het aantal bogen wat je rond de taart wilt (6,5en 4?, zo te zien). Dan weet je hoeveel cm 1 boog is
Ik zou de omtrek nemen van de taart en dan delen door het aantal bogen wat je rond de taart wilt (6,5en 4?, zo te zien). Dan weet je hoeveel cm 1 boog is
Heel hartelijk dank voor de snelle reactie er zit dus steeds één boog minder op per laag begrijp ik?
En die streepjes doe je er gewoon om de beurt op of is daar ook een foefje voor.
Eerst een malletje maken ofzo?
Want de streepjes zijn in een boogje afgesneden neem ik aan.
http://www.mijnalbum.nl/Album-47QLW3H3-Foto-H3J6BVVO
Ik hoop dat je foto kan zien ( zit nu op een foon) maar ik heb eerder zoiets gemaakt . Ik heb een hele grote cirkel uitsteekt gepakt en steeds stroken naast elkaar gekegd. Met de uitsteekt de ronding uitgesneden . Toen een afdruk met de cirkel uitsteker in de taart gedrukt . Toen kon ik de stroken erop plakken. Ik heb uiteindelijk een parel rand aan de bovenkant van de stroken gemaakt .
Ik hou niet van rekenen daarom voor deze oplossing gekozen ... Was prima te doen
Hoop dat je me snapt:)
Succes Gr. Pien
http://www.mijnalbum.nl/Album-47QLW3H3-Foto-H3J6BVVO
Ik hoop dat je foto kan zien ( zit nu op een foon) maar ik heb eerder zoiets gemaakt . Ik heb een hele grote cirkel uitsteekt gepakt en steeds stroken naast elkaar gekegd. Met de uitsteekt de ronding uitgesneden . Toen een afdruk met de cirkel uitsteker in de taart gedrukt . Toen kon ik de stroken erop plakken. Ik heb uiteindelijk een parel rand aan de bovenkant van de stroken gemaakt .
Ik hou niet van rekenen daarom voor deze oplossing gekozen ... Was prima te doen
Hoop dat je me snapt:)Succes Gr. Pien
Hallo Pien
Hartelijk dank, ja ik kan de foto zien en ik begrijp helemaal wat je bedoel.
Ik denk dat ik daar ook wel iets mee kan want heb ook een filmpje gevonden op youtube.
Dat werkt welliswaar horizontaal maar als ik de strookjes naast elkaar leg en dan met de ronde uitsteker de bovenste ronding uitsteek zou ik ze ook tegen de taart moeten kunnen plakken toch.
Lijkt me best wel een werkje maar goed ik ga het dan maar proberen.
Ik moet hem over 2 weken maken maar meer tips zijn altijd welkom.
http://www.youtube.com/watch?v=4x5158e1q34
er is ook een cake diving set te koop, en volgens mij moet je het daar ook heel makkelijk mee kunnen verdelen. Weet even niet precies de naam en zo. Of dat het een mat is... zou ook nog kunnen...
er is ook een cake diving set te koop, en volgens mij moet je het daar ook heel makkelijk mee kunnen verdelen. Weet even niet precies de naam en zo. Of dat het een mat is... zou ook nog kunnen...
Ja die heb ik inderdaad maar heb hem nooit gebruikt en hij lijkt me ook niet handig want hij is zo slap.
Doordat er van die grote medaillons hangen bij de punten, zie ik niet of het gelijk loopt met de bogen. Ik denk het niet (ik zou anders de breedte door het aantal stroken uitrekenen en dan die breedte pakken). Volgens mij is de breedte iets van een cm of zo. Ik zou van bakpapier 1 deel maken en dan op de, al naast elkaar gelegde, stroken leggen. Dan per deel op de taart plakken. Op de manier zoals je in het filmpje ziet. Ik zou niet de repen nog een keer uitrollen, want dan vervormen de strepen. Kan soms een leuk effect zijn, net als bij de taart uit het filmpje, maar niet bij een chique, strakke taart
Doordat er van die grote medaillons hangen bij de punten, zie ik niet of het gelijk loopt met de bogen. Ik denk het niet (ik zou anders de breedte door het aantal stroken uitrekenen en dan die breedte pakken). Volgens mij is de breedte iets van een cm of zo. Ik zou van bakpapier 1 deel maken en dan op de, al naast elkaar gelegde, stroken leggen. Dan per deel op de taart plakken. Op de manier zoals je in het filmpje ziet. Ik zou niet de repen nog een keer uitrollen, want dan vervormen de strepen. Kan soms een leuk effect zijn, net als bij de taart uit het filmpje, maar niet bij een chique, strakke taart
Nou ik weet niet of het me gaat lukken hoor en hij zal echt niet zo mooi worden als de taart hier boven maar ik ga het maar proberen.
Ik was inderdaad niet van plan de stroken nog een keer samen uit te rollen maar het idee van tussen de folie lijk me wel handig
Maar bedoel je nu dat je denkt dat de stroken gewoon recht zouden kunnen lopen en niet geheel met de boog mee?
Ik zal eens kijken wat ik ervan terecht ga brengen en anders bekijk ik wel hoe het gaat als ik bezig ben en verander ik de boel misschien wel snel haha.
Uit het bakpapier knip ik dan het deel, waar ook al de boog uitgeknipt is. Dit snij ik dan zo uit en leg tegen de taart aan.
Uit het bakpapier knip ik dan het deel, waar ook al de boog uitgeknipt is. Dit snij ik dan zo uit en leg tegen de taart aan.
Ik ga het proberen en heel hartelijk dank voor alle hulp
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » wie kan mij een tip geven over bogen op een taart.