1

Onderwerp: kitkat.chocoladestick,dowels

Hallo allemaal,

Binnenkort is mijn dochter jarig en wil ik mijn eerste stapeltaartje maken.
Nu zag ik hier wel allerlei dingen staan over stutten maar ik ben een beetje onzeker dus toch nog even een vraagje erover.

Ik las dat sommige in plaats van dowels chocolade sticks of kitkat gebruiken. Maar stomme vraag misschien wat doe je als je kitkat te kort is? Kan me zo voorstellen dat als ik mijn taart gevuld heb mijn kitkat verder naar ondere schuift dan net onder het marsepein.

En als je dowels knipt of zaagt neem ik aan dat je ze daarna even met schuurpapier glad maakt.

zelf heb ik nog hier stokjes liggen voor suikerspinnen te maken. Het apparaat is kapot maar de stokjes heb ik nog. Zou ik deze ook kunnen gebruiken.

Ik hoor graag jullie mening.

Annemiek

2

Re: kitkat.chocoladestick,dowels

als ik kitkat gebruik dan steek ik eerst het kitkatreepje in de taart en maak met een scherp mes een kras erop net boven de fondant. Dan haal ik de kitkat weer uit de taart en snij net onder het krasje de kitkat door. Dan het opmaat gemaakte stuk kitkat weer in de taart en dat herhaal je dan weer bij de andere kitkatjes. 
Houten duvels heb ik ooit 1 keer gebruikt en toen idd glad gemaakt na het zagen. Splinters eten niet zo lekker weg. zorg er wel voor dat het allemaal voedselveilig blijft.
De stokjes van de suikerspin lijken mij erg dun... en dus niet zo geschikt om te stutten.

3

Re: kitkat.chocoladestick,dowels

Nathalie schreef:

als ik kitkat gebruik dan steek ik eerst het kitkatreepje in de taart en maak met een scherp mes een kras erop net boven de fondant. Dan haal ik de kitkat weer uit de taart en snij net onder het krasje de kitkat door. Dan het opmaat gemaakte stuk kitkat weer in de taart en dat herhaal je dan weer bij de andere kitkatjes. 
Houten duvels heb ik ooit 1 keer gebruikt en toen idd glad gemaakt na het zagen. Splinters eten niet zo lekker weg. zorg er wel voor dat het allemaal voedselveilig blijft.
De stokjes van de suikerspin lijken mij erg dun... en dus niet zo geschikt om te stutten.

dank je wel Nathalie voor je informatie.

Mijn suikerspinstokjes zijn heel stevig zelfs. best dik en niet rond maar hoekig. Maar inderdaad blijf ik het eng vinden met splinters. Dus wie weet ga ik de kitkat wel proberen. Klinkt wel veilig en is ook lekker.

Nogmaals dank je wel voor de informatie.

annemiek