Onderwerp: Regenboogtaart met dowels?

Hoi,

ik heb een bestelling gekregen voor een regenboogtaart van 30 cm. Nou is dit de eerste die ik maak dus ik ga wel eerst een test taart maken ;-) Maar nou zeiden ze hier in de taart winkel dat ik hem flink moest gaan ondersteunen.. ik zie alleen op alle foto's van regenboogtaarten nergens dat er dowels of een pvc buis inzit. Dus als het niet hoeft liever niet want het gaat om de binnenkant en die wordt er dan niet mooier op.. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Dank jullie wel!

2

Re: Regenboogtaart met dowels?

Dowels worden alleen gebruikt als je wilt gaan stapelen. Uit je bericht begrijp ik niet dat je dit wilt gaan doen.

Heb je soms in de winkel uitgelegd dat je een taart in verschillende kleurlagen wilt maken? Want in dat geval kan ik me voorstellen dat ze wellicht hebben begrepen dat je zoveel lagen wilt gaan stapelen.

Als ik het goed begrijp wil je de biscuit bakken in verschillende kleurlagen.
In dat geval moet je allerlei dunne laagjes bakken in de verschillende kleuren die je wilt.

Re: Regenboogtaart met dowels?

nee ik wil inderdaad niet gaan stapelen maar 6 kleurlaagjes maken. Ik vond het zelf wel spannend omdat ie wel wat hoger wordt dan normaal maar hij is ook best breed dus ik wilde er geen dowels in doen. Bij mijn stapeltaarten doe ik dat wel altijd maar het leek me hier niet nodig. Dankjewel voor je reactie!