1

Onderwerp: cookie monster cc

Hallo allemaal!

heb het hele forum doorzocht en niet het antwoord gevonden wat ik zocht.
Volgende week zondag houden wij de eerste verjaardag van ons zoontje en graag wil ik cookie monster cup cakes maken. Het lijkt mij niet heel moeilijk en heb hier en daar al wat rond gespeurd en weet ik wat ik wil en hoe ik het wil en dat is de cupcake met blauw 'gras' opspuiten. Heb het spuitmondje 233 ook al gekocht maar wat ik nou nergens echt goed (mijn excuses als het wel goed te vinden is) vind is waarmee doe ik dit. Heeft iemand een recept of kant en klaar verpakking?
Als ik dan toch bezig ben heeft iemand mss een tip voor de oogjes? Hier bij een winkeltje krijg je alle bak en toebehoren spulletjes en daar kant en klare oogjes maar ze zagen er niet smakelijk uit en ik wil niet dat mensen cookie monster eerst moeten ontleden voor het op eten. :)

Hoor graag van jullie.
Whitley

2

Re: cookie monster cc

ken . een snede maken in de muffin daar klein stroopwafeltje  in .ogen maken van witte marsepein met beetje zwart.deze heb ik eens gemaakthttp://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3SKHHNF3.jpg

3

Deze zijn inderdaad leuk. Zelf wil ik graag platte ogen dus witte 'muntjes'. Koekjes voor zijn in zijn mond heb ik al in huis dat worden mini chocolate chip cookies.

4

is de funcakes mix voor botercreme hier geschikt voor? En het dan blauw kleuren?

5

ja dat kan

6

Oke prima maar iemand toch nog misschien handige tips? Iets wat beter werkt oid?

7

Ik zou ook met blauwe botercreme een 'grassprietjes' vacht spuiten. Ik zouw el eers een bolletje creme spuiten en dan pas het vachtje maken. En het koekje er ver insteken of zelfs maar een half koekje gebruken. Anders wordt het te zwaar.
Je botercreme kune je ook nog een smaak geven met smaakstof ofzo iets. Ik had van de week monchoubotercreme gemaakt. Gewoon 1:1:1 verhouding. Was erg lekker! En bleef ook mooi stevig.

Succes

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

8

Thanks!
Dit is de eerste keer dat ik zoiets ga doen dus je moet me even helpen haha.
Wat bedoel je met een bolletje creme spuiten?
En het recept van de botercreme... 1:1:1 verhouding? uhmmm :rolleyes:
Tip van de koekjes door de helft wel handig dat je het zegt!
En heb je dan ook nog een tip voor het kleuren? Ik las namelijk ergens dat als je er alleen blauwe kleurstof door doet dat het groenig wordt omdat de botercreme geelig is.
Sorry nogmaals maar ben super duper beginner haha.

9 Laatst bewerkt door Tante Tien (06-01-2014 18:32)

Kijk even waarmee ik het gedaan heb:
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=229083

Is echt veel lekkerder dat 1-op-1 botercreme hoor. De ogen maakte ik van witte en zwarte fondant.

Tieneke

10

Wat ik bedoelde is dat je eerst een dot/toefje/bolletje botercreme spuit zodat je minder van de vacht hoeft te spuiten. Dit is steviger en je koekje blijft beter zitten.
Met de Verhouding 1:1:1 bedoel dus gelijke delen boter poedersuiker en monchou ( bijv 100 Gr. Van elk) maak de botercreme zoals je gewend bent en dan de laatste 2 minuten de monchou erbij.
Qua kleuren heb ikzelf nog nooit blauw gekleurd maar als je de creme lang genoeg laat draaien issie bij mij nagenoeg wit dus als je weer genoeg blauw toevoegen kan me niet voorstellen dat het groen wordt.

Succes en post je wel een foto!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

11

Ik heb ze ook wel eens gemaakt met kokoksschaafsel : in een goed sluitbaar doosje doen, druppelsgewijs blauwe kleurstof (vloeibaar) bijdoen en dan maar schudden tot alles blauw is. Eerst een toefje botercrème op je cupcake en daarna door de kokos rollen.

12

Thanks voor de reacties! Het worden de cupcakes, een bienenstich, een vierkante bumba taart met bonbonbloc vulling en een meptaartje. Het zal me benieuwen het bakken en vullen vind ik niet zo spannend maar het decoreren wel! Als het gelukt is plaats ik foto's.

13

THOAN schreef:

Ik heb ze ook wel eens gemaakt met kokoksschaafsel : in een goed sluitbaar doosje doen, druppelsgewijs blauwe kleurstof (vloeibaar) bijdoen en dan maar schudden tot alles blauw is. Eerst een toefje botercrème op je cupcake en daarna door de kokos rollen.

Ik heb bewust niet gekozen voor cocos omdat ik dit zelf echt vies vind.