1

Onderwerp: Rondjes uit icing knippen/snijden/ponsen?

Hallo, graag wil ik op een handiger manier als knippen rondjes uit mijn geprinte icing halen om bv op cupcakes te plaatsen. De stekers van wilton werken niet echt, rafelen, maar weet niet hoe het anders kan.
Iemand een tip of idee om dit sneller/mooier te doen?

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

2

Re: Rondjes uit icing knippen/snijden/ponsen?

Tja ik heb een stansmachine, een voor papier. Daar doe ik het mee. Maar zo'n ding is behoorlijk duur.
Mocht je toch willen weten hoe en wat het is een Big Shot machine. Stanzen moet je nog wel los kopen.

3

ik heb het met een metalen uitsteker gedaan op een foam matje.

heb de ring een beetje geslepen met een scherp mes.

Hard geduwd en gedraaid maar ik vond het ook een vervelend iets echt super strak werd het niet :(

zo zijn ze geworden
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8QFHIPGS-D.jpg

4

Ja, een uitsteker is een mogelijkheid, maar dat bevalt eerlijk gezegd helemaal niet, want ook niet mooi strak, en daar hou ik toch wel van.
Je cc zien er trouwens mooi uit Baklataart!

En Vera, zo'n stansmachine ken ik niet, had wel al gegoogeld, en toen kwam ik een pons-apparaat tegen, maar vraag me af of dat werkt.

Bedankt voor jullie antwoorden, ik zoek nog even verder.

Groetjes, Ienke

5

Ik knipb ze uit met een schaar,  wel veel werk maar de maatjes verschillen nog wel eens bij mij...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Het is een groot pons apparaat het heet een big shot machine ik heb hem hier staan en het werkt echt want ik doe het regelmatig! ;)

7 Laatst bewerkt door Sita (03-01-2014 13:35)

Annemiek schreef:

Ik knipb ze uit met een schaar,  wel veel werk maar de maatjes verschillen nog wel eens bij mij...

Ja, dat deed ik ook altijd, maar is echt veel werk als je 100 rondjes uit moet knippen....
Bij Jetjes en Jobjes een ponsapparaat gevonden, morgen geleverd, dus ben benieuwd!
Oh, en hier ook verschillende maten, maar vanaf nu nog maar 1 haha

Groetjes, Ienke

8

ben benieuwd hoe het gaat met het ponsapparaat en welke je dan hebt :)

Hop dat je het resultaat nog laat zien.

9

Jaaaa, vanmiddag binnengekregen en het werkt super. Mooie rondjes, geen rafels en goed te doen.
Bij Jetjes en Jobjes op de site is het de cupcake topper, iets met EK. Kan het iedereen aanraden. Niet goedkoop, maar wel makkelijk.

Groetjes, Ienke

10

foto ? veel[plezier ik ga ook eens kijken

11

Ik heb ondertussen ook foto's gemaakt van mijn ponsmachine omdat ik een beetje het idee kreeg dat je niet geloofde dat werkte.

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-Z7S38QGC.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-T4CG7CNV.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-8DOK6PH8.jpg

Die van mij snijdt zelfs door leer en overige stoffen heen.

12

Ziet er imposant uit :)

kan me voorstellen dat het wel wat kost!

Maar hoe werkt het dan precies want de 100 rondjes die ik laatst moest uitsteken zaten per 32 op een vel?

Ben wel blij voor je dat het nu zo makkelijk gaat en vooral mooi wordt :D

13

Ben nu thuis, en het apparaat ligt in mn workshopruimte. Maar is zeker niet zo impossant als die van jou hoor Vera. En ik geloofde je juist wel, daarom ben ik ook gaan zoeken op iets dergelijks! ;)
Maar mijn apparaat is zeg maar een perforator, maar veeeel zwaarder, en je kunt precies zien waar je je cirkel uitsnijdt. Het grote vel in stroken snijden (daar had ik al een snijder voor) en dan kun je ze allemaal keurig uitduwen. Werkt echt super, zeker vergeleken met knippen.
Als ik er aan denk maak ik een foto, dus die volgt.

Groetjes, Ienke

14

Baklataart schreef:

Ziet er imposant uit :)

kan me voorstellen dat het wel wat kost!

Maar hoe werkt het dan precies want de 100 rondjes die ik laatst moest uitsteken zaten per 32 op een vel?

Ben wel blij voor je dat het nu zo makkelijk gaat en vooral mooi wordt :D

Ik knip de rondjes heeeeel grof uit en dan gaan ze in mijn stansmachine. Kost wel even wat tijd maar ik had deze nog staan dus ga dan geen andere aanschaffen uiteraard :) ik kan wel vlinders, rondjes, vierkanten etc etc etc uitstansen met deze machine zelfs in stof en leer (ook leuk als applicatie voor een tshirt) en dus ook in eetbaar papier!