1

Onderwerp: Koekjes & royal icing :)

Rond Sinterklaas heb ik voor het eerst koekjes gebakken en royal icing gemaakt. Echt heel leuk!
Ik had koekjes gemaakt van de mix uit de webshop en royal icing ook gemaakt van de mix uit de webshop. Echter was het zo dat ik aan de icing citroen smaak had toegevoegd. Lekker, alleen de smaak van de koekjes viel naar mijn mening weg..

Jullie een tip? En voegen jullie smaak/smaakstoffen toe aan de koekjes of aan de icing? Of beide?
Alvast bedankt :)

2 Laatst bewerkt door lady-vall (28-12-2013 15:45)

Re: Koekjes & royal icing :)

Ik zie alleen je verhaaltje erbij, geen fotos. Maar volgens mij wil je dit alleen vragen? Dat moet je ergens anders doen ik zal je even melden ;)

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

lady-vall schreef:

Ik zie alleen je verhaaltje erbij, geen fotos. Maar volgens mij wil je dit alleen vragen? Dat moet je ergens anders doen ik zal je even melden ;)

Klopt! Alleen een vraag :) sorry! Ik dacht dat deze rubriek voor alles wat koekjes betreft was.

4

Nee maar ik snap wel dat je dat denkt! Dit is alleen om je baksels te showen. Als je een vraag hebt kun je die stellen bij bakken/vullen, decoreren, bekleden, al die topics ( waar het onder hoort).

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Move to ~> Bakken en vullen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Koekjes kun je op smaak brengen met vanille-aroma, kaneel, cacao, speculaaskruiden, gember en een combinatie daarvan. Heerlijk en je koekjes blijven vlak genoeg om de icing erop aan te brengen.

Succes met verder bakken,

Tieneke

Ik had inderdaad speculaas kruiden door de koekjes, alleen die proefde ik niet meer. Het citroen door de icing daarentegen juist heel erg :p
Misschien inderdaad m'n verhoudingen aanpassen :) bedankt

8

Ik doe zelf half limoensap en half water. En twee eetlepels speculaaskruiden door het beslag.

Tieneke

9

Op het moment dat je icing op je koekjes aanbrengt zal deze altijd behoorlijk overheersen vanwege de zoete smaak. Daarom gebruik je vaak een neutraal koekje.
Als ik de smaak van het koekje goed wil laten uitkomen dan versier ik het koekje met wat minder icing. Dus bijvoorbeeld alleen lijntjes trekken en niet het hele koekje bedekken met icing.

djehr schreef:

Op het moment dat je icing op je koekjes aanbrengt zal deze altijd behoorlijk overheersen vanwege de zoete smaak. Daarom gebruik je vaak een neutraal koekje.
Als ik de smaak van het koekje goed wil laten uitkomen dan versier ik het koekje met wat minder icing. Dus bijvoorbeeld alleen lijntjes trekken en niet het hele koekje bedekken met icing.

Bedankt voor de informatie en goeie tip! :)