1

Onderwerp: Frambozen en vanille vulling

Een hele goede avond,

Binnenkort een 4 lagen bruidstaart in de planning staan. Als vullen heeft het stel gekozen voor frambozen en vanille. Nu heb ik dus twee vragen, is er een andere manier om frambozenvulling te maken dan frambozen botercreme en zonder gelatine.

En hoeveel zal ik ongeveer nodig hebben voor vier lagen, per laag 1 laagje vulling.

Alvast bedankt!

2

Re: Frambozen en vanille vulling

Frambozenmousse? Maar daar gaat ook vaak gelatine in... Frambozenslagroom, evt. Met klopfix. Of aangevette slagroom met frambozen, frambozenvlaaivulling.
Hoeveelheid hangt een beetje af van de grootte van de taarten.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Hoeveel je nodig hebt, hangt inderdaad van de grootte van je taarten af... Ik kom eigenlijk niet verder dan aangevette slagroom met een frambozensmaak omdat je, begrijp ik, je per taart 1x vult. Eerlijk gezegd zou ik zelf niet snel voor een koelkastvulling kiezen. Zeker niet bij een bruidstaart, die vaak langere tijd buiten de koeling staat.

4 Laatst bewerkt door Samirassweets (23-12-2013 20:50)

Bedankt voor je tips. Ik denk dat ik mezelf veel moeite en zenuwen bespaar als ik het hou op frambozen botercreme.

Het gaat om de volgende afmetingen 20-25-30-35.

Het is 1 laagje frambozen en 1 laagje vanille per taart

5

Een mooi laagje frambozen ( die je eerst hebt gepureerd en gezeefd) op je crème leggen.

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

6

meerke schreef:

Een mooi laagje frambozen ( die je eerst hebt gepureerd en gezeefd) op je crème leggen.

Vind ik ook!

i just LOVE it!

7

Op de botercreme, bedoel je?

8

Ja, op de boter crème inderdaad

Mooie taarten maken is als aan zoete dromen bouwen

Ik ben er helemaal uit! Heb zowel een recept gevonden voor een heerlijke vanille creme en frambozen creme, zonder gebruik te maken van boter!

Maar nu is de vraag, verse frambozen mengen door de mascarpone mengen of kunnen diepvries frambozen ook prima?

10

Ik vind diepvries frambozen niet zo'n succes. Zijn nogal nattig.
Maar weet niet of je in deze tijd aan verse frambozen kunt komen.
Anders goed laten uitlekken, dan zal het wel kunnen

Succes!

(w)eet wat lekker is! Met mate... ;)

11

Frambozen uit de diepvries zou ik alleen gebruiken na uitdrukkelijk overleg met bruidspaar. Verse frambozen zijn momenteel wel verkrijgbaar maar echt takkeduur. Ikzelf zou dus een toeslag rekenen voor verse frambozen.
Diepvries kan wel heel goed hoor. :thumb: Belangrijk is dat je ze laat ontdooien op keukenpapier zodat het "overtollig" vocht opgenomen wordt door het papier.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Gisteren dan eindelijk toch aan de slag gegaan. Flink wat mascarpone in geslagen, 2 kilo. Voor de frambozen vulling gekozen voor frambozen jam en verse frambozen. Ik kan jullie vertellen de vulling behoort tot één van mijn favorieten!