1

Onderwerp: mona toetjes

ik lees wel vaker dat er mona toetjes gebruikt worden in de taarten en dit wil ik wel eens proberen.

hoe doen jullie dat? mengen jullie dit nog ergens mee of moet er nog gelatine door?
en welke toetjes gebruiken jullie dan? de mousses, pudding of halfvolle kwark.
nu wilde ik stoofpeertjes vulling gaan maken, maar ik zie dat ze deze nu niet op de website hebben staan. welke smaken zijn lekker voor kerst?

2

Re: mona toetjes

Ze gooien alles in de taart, even doorroeren & klaar voor gebruik! Ik heb wel eens kant & klare mousse gebruikt maar zou niet zo snel een monatoetje doen op de 'mousse' na. Je doet er verder niks door, alles zit er al in he.

ik heb geen alternatief voor een stoofpeertjes vulling, hoop iemand anders wel.

Ik heb lekker chocoladefudge met kersenjam in de kersttaart!

i just LOVE it!

3

oei, dat klinkt ook lekker haha. ik zit zelf wat klem, aangezien ik niet meer de tijd heb om speciaal inkopen te doen voor de taart, dus moet het even snel en makkelijk met de gewone boodschappen mee.
zat ook al te denken aan een kwarkmousse maken en daar stoofpeertjes doorheen doen, maar ik weet dan nooit zo goed hoeveel fruit ik er door heen moet doen haha

4 Laatst bewerkt door lovemybeeb (23-12-2013 16:08)

Ja dat begrijp ik! Ik voeg altijd gewoon fruit naar smaak toe, steeds even proeven!
De fudge die ik maak is heel makkelijk & veel

350gr pure chocola (ten minste 70% cacao) smelten in een pannetje met een blikje geconsendeerde melk, 30gr roomboter & een snufje zout. Erbij blijven & roeren, ala minut klaar.

De fudge af laten koelen buiten de koeling.
250gr roomboter 10min luchtig kloppen, de fudge erbij, goed doormixen & klaar.

Goddelijk, super makkelijk, & favoriet!

De taart kan lekker buiten de koeling blijven anders wordt de vulling hard.

i just LOVE it!

5

dat klinkt eenvoudig inderdaad en ik meende dat de ah hier ook de geconsendeerde melk heeft. is ook nog wel een idee! in ieder geval voor de taart van volgende week, die gaat mee in de auto en staat dan een flinke tijd buiten de koeling. dank je wel!

6

claartje79 schreef:

dat klinkt eenvoudig inderdaad en ik meende dat de ah hier ook de geconsendeerde melk heeft. is ook nog wel een idee! in ieder geval voor de taart van volgende week, die gaat mee in de auto en staat dan een flinke tijd buiten de koeling. dank je wel!

Staat vaak bij de Aziatische producten!

7

wat betreft de mona toetjes:
Ik heb dat in het begin ook vaker gebruikt en dan inderdaad de mousse achtige
Wij vonden de stoofpeertjes ook lekker maar die smaak is niet meer in het assortiment.
Erg lekker is ook de chipolata van mona.
Gewoon over de taart verdelen wel een dijkje maken.
Heel lekker hierbij is lemoncurd.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Het viel me in de winkel op dat de meeste pudding van mona ook een sausje onderin hebben. roeren jullie dat  er gewoon door heen. creme brulee lijkt me wel een lekkerder kerstsmaak, maar een toetje in de taart klinkt nog zo gek

9 Laatst bewerkt door Tante Tien (24-12-2013 08:33)

Wat ik weleens hier heb gelezen, is dat de saus als tweede laag wordt gebruikt of bovenop de mousse wordt gedaan. Het kan allebei, denk ik. Ik zou het er niet doorheen roeren, maar ik hou dan ook van verschillende smaken, die je apart kunt proeven.

Tieneke

10

Ik denk dat ik het gewoon eens ga proberen met de creme brulee variant!

11

de saus er niet doorheen roeren.
ook niet door het toetje roeren dan wordt het dun
gewoon voorzichtig eruit scheppen op de taart en verdelen.
en zoals ik al zei, de mousse achtige bv chipolata of slagroomvariant (zonder de saus)

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591