1

Onderwerp: Slotgracht maken

Goedemiddag allen,

voor as januari wil ik een taart maken met een kasteel.
Dit kasteel staat op een andere taart van 40x40.

Ik zou zo graag rondom dit kasteel een slotgracht willen maken.
Heeft één van jullie ideeën hoe dit te doen?

Ik dacht zelf aan het uithollen van een bepaald gedeelte van de onderste taart en hierna de taart te bekleden. zodat je al zeg maar een gracht heb dat lager ligt dan de rest.

Heeft één van jullie hier ervaring mee of andere ideeën? Ik hoor het graag.

Groetjes van een beginnend taartenmaakstertje

2

Re: Slotgracht maken

hoi,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me inderdaad een idee om de onderste een klein beetje uit te hollen, en er dan met gekleurde pipinggel "water in te maken.
Of je holt het niet uit, en maakt op de onderste taart een muurtje van fondant/marsepein waar het water tussen ligt. Tussen het muurtje en het kasteel, bedoel ik... WAt je dan misschien leuker en makkelijker er ook bij kunt doen, is een ophaalbrug. Die steunt dan op het muurtje en tegen het kasteel aan....
De hoeveelheid "water"hoeft maar heel weinig zijn, dus uithollen maar een halve cm of zo, en het muurtje hoeft ook helemaal niet hoog zijn....

Ik ben heel benieuwd wat voor kunstwerk het gaat worden. Plan is in ieder geval al erg leuk!
Succes ermee!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

3

Hoi!

Bedankt voor de reactie!!! Even uitzoeken wat pipinggel is. maar dat komt wel goed.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, vind het erg spannend..
Grote ideeën, maar moeten wel goed kunnen lukken.

Ik zal kijken of ik de foto kan uploaden als ik klaar ben!

Bedankt voor de hulp! Ga mn best doen :D

4

mandy88 schreef:

Hoi!

Bedankt voor de reactie!!! Even uitzoeken wat pipinggel is. maar dat komt wel goed.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken, vind het erg spannend..
Grote ideeën, maar moeten wel goed kunnen lukken.

Ik zal kijken of ik de foto kan uploaden als ik klaar ben!

Bedankt voor de hulp! Ga mn best doen :D

pipinggel is een geweldig spul om water-effecten mee te creeëren. hier het recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten … piping-gel
(Ow, en als je een "vies-water-kleurtje" wil krijgen, ga dan geen gele basterdsuiker erin doen, en dan denken dat je er met wat blauwe kleurstof wel een rivierkleurtje van maken kan... ;) ik spreek uit ervaring: dan krijg je water met blauwalg..... :o )

5

Bedankt voor de uitleg!! Ik ga het proberen, ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat spul werkt.
Je kunt het dus wel direct aanmaken met kleur? Dat ik blauw water krijg door een blauwe kleur toe te voegen.

6

Misschien kun je hier wat inspiratie uithalen

http://youtu.be/TN7ayEHQsHU

7

Ah dat is inderdaad handig! bedankt  :D Al ziende en doende leert men

8

mandy88 schreef:

Bedankt voor de uitleg!! Ik ga het proberen, ik ben echt heel erg benieuwd hoe dat spul werkt.
Je kunt het dus wel direct aanmaken met kleur? Dat ik blauw water krijg door een blauwe kleur toe te voegen.

Je kunt het  inderdaad aanmaken met kleur. Zelf heb ik dat gedaan toen de gel afgekoeld was. En je kunt inderdaad blauw toevoegen, maar dan moet je wel witte basterdsuiker gebruiken hoor!

9

witte bãsterdsuiker?
Hmm dat ga ik nog eens opzoeken..
Geheel nieuw voor me al die weetjes en dingetjes.