Onderwerp: Mijn ervaringen met de mat van Magic Decor
Hoi,
Dit zijn mijn ervaringen met de mat van Magic Decor.
Werk op een schoon werkblad en maak gebruik van een spreader (of een elastische krabber).
Zorg er voor dat de pasta goed in alle hoekjes en randjes komt, maar ook belangrijk, het overtollige moet je weghalen, want anders plakt dat in het kant mee en daardoor wordt het kant niet mooi.
Mijn ervaring is ook dat je de mat eerst goed moet vullen met de pasta, daarna trek je met de scherpe kant van de spreader van links naar rechts alle restanten weg. Hierdoor krijg je geen lelijke restjes en wordt het kant erg mooi en vult de mat goed.
Dan 12 minuten op 80 graden (hete luchtoven) per keer (wel afhankelijk van je eigen oven, luchttemperatuur etc.) Ondertussen de spreader goed schoonmaken en het werkblad.
Daarna kun je het kant heel voorzichtig met de spreader (of de krabber) lostrekken. Niet met je vingers, want dan blijft het daar aan plakken en dan trek je het kant alsnog stuk.
Ook 6 minuten op 120 graden werkt erg goed, hierdoor wordt de mat nog elastischer.
Je kunt de kanten creaties het beste bewaren tussen lagen bakpapier en in een goed afgesloten plastic bak.
Het kant kun je 30 dagen bewaren en gebruiken, je kunt het dus heel goed van te voren maken.
Op de taart van mijn ouders (ander topic 50 jaar huwelijk) heb ik ook de mat van Magic Decor gebruikt.
Heeft iemand nog meer of aanvullende tips?