Onderwerp: Vraag over Eiwitpoeder
Ik heb nu al een paar keer eiwitpoeder van Funcakes gebruikt, maar het lost bij mij niet lekker op in het water en geeft allemaal klontjes ....
Wat doe ik fout?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over Eiwitpoeder
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb nu al een paar keer eiwitpoeder van Funcakes gebruikt, maar het lost bij mij niet lekker op in het water en geeft allemaal klontjes ....
Wat doe ik fout?
In dit topic staan een aantal tips: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=178994
Wat wij in de bakkerij doen is het volgende; wij nemen lauw water doen daar het eiwit poeder bij en nemen de Bamix (Staafmixer) en staafmixen de klontjes eruit. Vervolgens laten wij dit 24 uur staan en verwerken het.
Ik heb het ook gekocht maar weet niet goed hoe te gebruiken...heb het gemengd met water en daarna gemixt en ik moet zeggen het was niet te eten. Wat een vieze smaak! Moet je er nog suiker bijvoegen?? Had hiervoor altijd de whipped icing cream van wilton en die was heerlijk.
Ja, moet nog suiker bij, als dat in je recept staat. Dit is gewoon eiwit, meer niet. Dus geen meringue poeder.
Klopt..is alleen eiwitpoeder. Ik laat het eiwitpoeder+water een tijdje staan en dan doe ik het door een zeefje zodat ik zeker weet dat er geen klontjes meer in zitten.
Mag ik vragen waar jullie eiwitpoeder voor gebruiken?
Mag ik vragen waar jullie eiwitpoeder voor gebruiken?
Als vervanger voor gewoon eiwit. Dus in bijv. meringues, meringue botercreme, souffle, mousse enz. Het wordt vooral gebruikt wanneer het eiwit niet verhit wordt, en/of het bestemd is voor mensen met minder weerstand (ouderen, kinderen, zwangere vrouwen) ivm de salmonella bacterie die voor kan komen in/op verse eieren.
Oké. Ieder zijn ding, ik gebruik liever vers.
Oké. Ieder zijn ding, ik gebruik liever vers.
Ben het met je eens, maar hoewel het risico van salmonella besmetting niet zo erg groot is, kunnen er omstandigheden zijn dat je het risico niet wil nemen. Dan is eiwitpoeder een uitkomst, of gepasteuriseerd eiwit, welke je kunt kopen bij de groothandel.
GebakvanJolanda schreef:Oké. Ieder zijn ding, ik gebruik liever vers.
Ben het met je eens, maar hoewel het risico van salmonella besmetting niet zo erg groot is, kunnen er omstandigheden zijn dat je het risico niet wil nemen. Dan is eiwitpoeder een uitkomst, of gepasteuriseerd eiwit, welke je kunt kopen bij de groothandel.
Klopt, ben ik met je eens.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vraag over Eiwitpoeder