1

Onderwerp: Voor de 3-jarige Zoë...

Een roze Dorataart! Roze met paars zijn haar favoriete kleuren. De ouders van Zoë waren er helemaal blij mee!

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1515018_369021289910081_702764831_n.jpg?dl=1

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1526732_369021426576734_74642337_n.jpg?dl=1

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1461044_369021383243405_381461312_n.jpg?dl=1

Gevuld met zwitserse room, eigengemaakte aardbeien/frambozenjam en aardbeibavarois.

Bedankt voor het kijken, een reactie is altijd leuk!

Enne... Als iemand een tip heeft om die scheurtjes op de rand te voorkomen, dan graag!

Genieten van rust en ruimte in Friesland? Boek onze vakantiewoning! www.brandemeerhuisje.nl

2

Re: Voor de 3-jarige Zoë...

Heel mooi en vrolijk taartje!!!
De scheurtjes op de randen... volgens mij kan dat komen doordat je fondant of marsepein dan iets is uitgedroogd dus dat je te lang hebt gewacht met de lap over de taart heen doen maar ik weet het ook niet zeker... blijf ik ook moeite mee hebben.
Mag ik vragen hoe jij je puzzelplaatjes maakt? Kvind ze zo mooi en strak! Wat ik ook probeer, bij mij lukt het maar niet. Fondant blijft flexibel en ik trek het mee als ik snijd zeg maar, waardoor de strakke vormen verdwijnen en er rafel randjes omheen komen.

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

lady-vall schreef:

Heel mooi en vrolijk taartje!!!
De scheurtjes op de randen... volgens mij kan dat komen doordat je fondant of marsepein dan iets is uitgedroogd dus dat je te lang hebt gewacht met de lap over de taart heen doen maar ik weet het ook niet zeker... blijf ik ook moeite mee hebben.
Mag ik vragen hoe jij je puzzelplaatjes maakt? Kvind ze zo mooi en strak! Wat ik ook probeer, bij mij lukt het maar niet. Fondant blijft flexibel en ik trek het mee als ik snijd zeg maar, waardoor de strakke vormen verdwijnen en er rafel randjes omheen komen.

Ik puzzel met behulp van een kleurplaat en een scherp mesje (aardappelschilmesje). En dan proberen niet teveel te "snijden" maar meer je mesje in het fondant drukken zeg maar. Als je te snel snijdt trek je inderdaad het fondant mee. Je krijgt dan wel wat meer hoekjes aan je fondant, maar dat kun je met een tool zo bijwerken.

Genieten van rust en ruimte in Friesland? Boek onze vakantiewoning! www.brandemeerhuisje.nl

Mooi gepuzzeld inderdaad. Ik heb soms scheurtjes als ik te dik heb uitgerold en te veel marsepein over heb (te grote lap). Dan wordt het te zwaar en als je dan niet snel genoeg werkt gaat het scheuren. Het helpt als je niet naar beneden smootherd maar omhoog. Dan trek je minder. Weet niet of je er iets aan hebt...

5

Mooi gepuzzeld hoor! En tips over de scheurtjes heb je al gehad :) Soms valt het eigenlijk haast niet te voorkomen :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag