1

Onderwerp: Appe-kaneel cakeballetjes, leuk voor oudejaarsavond

Ik heb ze ooit al eens geplaatst maar heb ze weer gemaakt, misschien voor degene die het toen gemist hebben.
Ik heb in de cakepopmaker de cakemix gedaan, daarna roomboter gesmolten, de balletjes door de roomboter en daarna door de kaneelsuiker gerold.
Leuk voor oudejaarsavond als alternatief voor de oliebollen.
Ze zijn klein en lekker makkelijk weg te happen.
Hier zijn ze er helemaal dol op.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KVCTUHXX-D.jpg

2

Re: Appe-kaneel cakeballetjes, leuk voor oudejaarsavond

Het water loopt in mijn mond.. wat ziet dat er heerlijk uit!!!!

3

Ze zien er leuk en erg lekker uit !!!

Hoeveel balletjes haal je ongeveer uit 1 verpakking cakemix ?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

4 Laatst bewerkt door dollelollypop (18-12-2013 15:11)

Astrid73 schreef:

Je haalt uit één pak zo'n 60 balletjes :)
En dankjulliewel voor je leuke reactie's.
De eerste keer dat ik ze maakte verleden jaar ging ik de foto bewerken en plaatsen op mijn pc en toen ik daarna de keuken weer inkwam waren alle balletjes op door mijn drie kinderen dus ik heb ze nu snel in de vriezer gedaan en er een aantal in de koektrommel gedaan.
Ze zijn net thuis uit school hebben ze gevonden en vervolgens zijn ze alweer op :-P
Maar goed dat ik de rest verstopt heb in de vriezer :)

5

Ze zijn idd heerlijk kan ik uit ervaring melden;)

6

Ik ben gewoon om een cakepop machine gereden vandaag om ze ook te proberen!

Vera12345 schreef:

Ik ben gewoon om een cakepop machine gereden vandaag om ze ook te proberen!

Ze zijn echt lekker hoor :)
Ik heb verleden jaar ook de oliebolletjes gemaakt in de cakepopmaker.
Ze zijn niet vet en best lekker.
Die had ik van de kant en klare oliebollenmix gemaakt van koopmans.
Als je van vet houd moet je ze niet nemen maar als je niet van die vette oliebollen houd moet je ze gewoon proberen :)

Dit zijn de oliebolletjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VTWP6AG8-D.jpg

Ik had het ook van de appelflappenmix geprobeerd maar die bleven nogal slapjes.
Dat zijn onderstaande.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7CII6GB4-D.jpg

8

Wat ontzettend leuk zeg! Ik ga het zeker proberen allemaal.. je hebt me echt aangestoken!

9

Ziet er weer heerlijk uit en klinkt super zo :thumb:  Moet wel lachen om je kinderen :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Vera12345 schreef:

Wat ontzettend leuk zeg! Ik ga het zeker proberen allemaal.. je hebt me echt aangestoken!

:)

11

Goede tip om even aan te herinneren, want ze klinken lekker!! Ik heb nl. net een pak van mijn schoonmoeder gekregen, omdat die nog bij haar in de kast stond en zij geen oven meer heeft. Van de week eens even proberen :)

Marianne schreef:

Ziet er weer heerlijk uit en klinkt super zo :thumb:  Moet wel lachen om je kinderen :D

Ja het is echt erg met ze want kan tegenwoordig niks meer laten liggen want ze eten alles op en dat is zo jammer, heb je er een hoop tijd in gestoken eten hun het in een paar minuten op :)
Nu leg ik het in de vriezer en dan kan ik het er uithalen als er eens iemand op visite komt :)

13

dollelollypop schreef:
Astrid73 schreef:

De eerste keer dat ik ze maakte verleden jaar ging ik de foto bewerken en plaatsen op mijn pc en toen ik daarna de keuken weer inkwam waren alle balletjes op door mijn drie kinderen dus ik heb ze nu snel in de vriezer gedaan en er een aantal in de koektrommel gedaan.
Ze zijn net thuis uit school hebben ze gevonden en vervolgens zijn ze alweer op :-P

Bedankt ; dan weet ik hoeveel pakken ik moet halen, aangezien wij hier met z'n zessen zijn ;)

Ik heb nu 2 cakepop-makers; 1 van BabyCakes en 1 van de Action, dus dat is ideaal als je grote hoeveelheden moet bakken, want je bent best snel klaar !!!!

Oja; als je ze invriest, doe je dat zonder dat je ze door de gesmolten roomboter hebt gerold toch?

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

Astrid73 schreef:
dollelollypop schreef:
Astrid73 schreef:

Bedankt ; dan weet ik hoeveel pakken ik moet halen, aangezien wij hier met z'n zessen zijn ;)

Ik heb nu 2 cakepop-makers; 1 van BabyCakes en 1 van de Action, dus dat is ideaal als je grote hoeveelheden moet bakken, want je bent best snel klaar !!!!

Oja; als je ze invriest, doe je dat zonder dat je ze door de gesmolten roomboter hebt gerold toch?

Ik heb ook 3 pakken gemaakt hoor want we zijn hier ook met zijn  vijven :)
Ik heb er maar één gebruikt maar het gaat vrij snel want je hoeft ze maar 3 minuten in de cakapopmaker te doen dus je hoeft er geen uren op te wachten.
Ik heb ze helemaal klaar gemaakt en toen per 25 in een diepvrieszakje gedaan zodat ze nog wel wat ruimte hebben.
Maar ze plakken niet tegen elkaar want de boter stijft natuurlijk ook weer gewoon op en omdat je ze daarna door de kaneelsuiker heb gerold plakken ze niet aan elkaar.
Wel heb ik ze na het door de kaneelsuiker rollen nog even door een grote zeef gerold zodat er weer wat kaneelsuiker verwijderd wordt want anders heb je zoveel suiker in je mond dat is ook weer niet lekker :)

15

Dat wordt vandaag dus op stap voor n cakepop "ding" :), Mijn schoondochter zegt net....."nou ga die maar maken "hahahah

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

16 Laatst bewerkt door dollelollypop (19-12-2013 09:58)

smikkelke schreef:

Dat wordt vandaag dus op stap voor n cakepop "ding" :), Mijn schoondochter zegt net....."nou ga die maar maken "hahahah

Even de eerste keer inspuiten met bakspray voor je begint en daarna niet meer.
Ik heb mijn deeg in een spuitzak gedaan ( dat werkt toch het prettigst vind ik want heb het ook al eens met een ijslepel geprobeerd ) en dan vullen tot en met het randje dus echt tot boven aan toe.
Als er randjes aan de kant van het balletje komen doordat er net even een keer iets teveel in gezeten heeft dan kan je als ze een klein beetje afegekoeld zijn zo het randje met je vingers eraf vegen.
En ze zijn leuk en ook echt lekker maar voor hier jammer dat ze ook zo lekker makkelijk weg happen haha want voor je er erg in is je schaaltje leeg :)

Succes met bakken

17

Het ziet er heerlijk uit! Ik had van het weekend ook oliebollen in de cakepopmaker gemaakt, en die waren heerlijk! Maar de appel-kaneelmix moet ik toch even proberen! Bedankt voor je tip.

cathleen schreef:

Het ziet er heerlijk uit! Ik had van het weekend ook oliebollen in de cakepopmaker gemaakt, en die waren heerlijk! Maar de appel-kaneelmix moet ik toch even proberen! Bedankt voor je tip.

Graag gedaan hoor en dan vind je de appel-kaneelballetjes ook vast erg lekker :)

19

Klinkt weer heerlijk!
En weer mooie foto's:)
Heb geen cake pop machine maar ga hem maar gewoon als cake uit proberen want het klinkt heerlijk:D

20

Super !!! bedankt! ik ga zeker proberen.

Baklataart schreef:

Klinkt weer heerlijk!
En weer mooie foto's:)
Heb geen cake pop machine maar ga hem maar gewoon als cake uit proberen want het klinkt heerlijk:D

Toch maar eentje aanschaffen dan :)
Ik vond het in het begin een onding maar ben er nu blij mee :)
Je moet even de slag hebben.

22

nou ik ben op pad gegaan en heb ze ook gemaakt.
ze zien er niet zo mooi uit als op jouw foto ( misschien dat de suiker er nog in moet trekken) maar de smaak is heerlijk.
Dank je wel voor het delen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XL4UCYEH.jpg

smikkelke schreef:

nou ik ben op pad gegaan en heb ze ook gemaakt.
ze zien er niet zo mooi uit als op jouw foto ( misschien dat de suiker er nog in moet trekken) maar de smaak is heerlijk.
Dank je wel voor het delen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XL4UCYEH.jpg

Nou mooi hoeven ze ook niet te zijn :) als ze maar lekker zijn.
Misschien zo te zien heb ik de gaatjes ietsje voller gedaan maar ach wat maakt het uit het gaat toch voornamelijk om de smaak en die is goed.
Leuk dat je ze gemaakt hebt en het gaat best snel hé de drie minuten zijn  zo om, je blijft lekker bezig :)
Ik vind ze er goed uitzien hoor :)

24

net zo als je zegt het gaat om de smaak .
ik kon ze niet voller maken dus tot t randje. En de draai heb je inderdaad zo gevonden met dat ding , ik zal m zeer zeker vaker gaan gebruiken, ik vraag me overigens af of je ze ook kan vullen met jam of iets dergelijks.
Nogmaals bedankt voor je inspiratie :)

25 Laatst bewerkt door dollelollypop (20-12-2013 07:43)

smikkelke schreef:

net zo als je zegt het gaat om de smaak .
ik kon ze niet voller maken dus tot t randje. En de draai heb je inderdaad zo gevonden met dat ding , ik zal m zeer zeker vaker gaan gebruiken, ik vraag me overigens af of je ze ook kan vullen met jam of iets dergelijks.
Nogmaals bedankt voor je inspiratie :)

Goedemorgen

Ik heb er wel eens een toffeeballetje in gedaan en ook een keer kersen erin gedrukt en dat ging prima en ze waren enorm lekker dus ik denk dat jam dan ook wel zal lukken maar dat zou je gewoon met ééntje even moeten proberen maar ga ervan uit dat dat gewoon moet kunnen.
Het toffeeballetje had ik gedaan bij de stroopwafelcakemix en de kers bij de kersenckemix en kan je vertellen die waren heerlijk haha.
Ik vind de gewone cakeballetjes ook niet zo lekker maar ik koop voor de cakepops meestal cake met een smaakje dus dat is ook lekker :)
Dan deed ik dus eerst het deeg erin en toen de kers of het balletje erin gedrukt.