1

Onderwerp: vraag mbt eetbare print

voor de 2e verjaardag van mijn zoontje wil ik graag een kabouter Plop taart gaan maken,
bekleed met fondant, en voor het eerst in mijn leven gebruik maken van een eetbare print.
wie kan mij vertellen wat beter / handiger werkt, ouwel? icing sheet of print? anders?
Wie kan mij vertellen of ik de taart incl. de eetbare print helemaal af kan maken in het voren
en dan nog enkele dagen in de vriezer kan bewaren? of is invriezen niet mogelijk
met een eetbare print?

ik hoor graag van jullie.

met vr groet, Kim.

2 Laatst bewerkt door @ppeltje (18-12-2013 12:43)

Re: vraag mbt eetbare print

Ik raad je aan om op een frosty of icingsheet te laten printen. (frosty is goedkoper, icingsheet smaakt wat lekkerder vind ik)
Deze kun je heel gemakkelijk in vorm knippen en op plakken met een heel klein beetje water of pipinggel of witte chocolade. Let op: als je de plaat op slagroom wilt leggen moet je dat pas op het aller laatste moment doen, i.v.m. smelten. *ik lees net terug dat je het op fondant gaat plakken, dan kan het dus wel van te voren*
Helaas kunnen de geprinte plaatjes niet tegen vocht (daar smelten ze van) en zijn daarom ook niet geschikt om in te vriezen.
Succes ermee!

Dat is toch een TAART waard!