1 Laatst bewerkt door jenlon (15-12-2013 12:40)

Onderwerp: koekjespistool Lidl

Ik wil graag spritzkoekjes maken met het spuitpistool van de Lidl maar de koekjes laten voor geen meter los. Ik heb al geprobeerd de mal in te smeren met boter/olie maar helaas geen succes.
Mijn mix is spritzkoekjesmix van de Zuidmolen met 90 ml koffiemelk en 150 gram boter.

Ik wil deze koekjes graag maken voor het kerstdiner van de kinderen later deze week.

Iemand tips?

Groetjes,
Ilona.

2

Re: koekjespistool Lidl

heb je het deeg heel goed gekneed ? Ik heb ook een keer spritsen gemaakt en had hetzelfde, toen nog een keer heel goed gekneed en door de warmte van je handen wordt het soepeler...

Succes !

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

3

[MOVE] --> Bakken & Vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Colle schreef:

heb je het deeg heel goed gekneed ? Ik heb ook een keer spritsen gemaakt en had hetzelfde, toen nog een keer heel goed gekneed en door de warmte van je handen wordt het soepeler...

Succes !

Het deeg was wel goed zacht maar ik heb nu voor de tweede keer een ander recept gebruikt en ervoor gezorgd dat  het bakpapier helemaal vastgeboterd zit aan de bakplaat. Dan lukt het me wel. Ik had in eerste instantie alleen de bakplaat beboterd maar dan krijg je ze er echt niet heelhuids af.
Ik heb nu groene kerstboompjes gemaakt met rode suiker.
Nu ik weet hoe het wel moet ga ik ze zeker vaker maken!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph … 5258_n.jpg

Groetjes,
Ilona.