1

Onderwerp: HELP ganache

Ik ben zojuist ganache aan het maken voor het eerst, lekker simpel dacht ik. Om over de taart te gieten dus een keer wat anders dan fondant. DOe dit via de how to van Jose.
Maar de ganache ziet er niet uit hoe hij eruit hoort te zien. De chocola is dikkig en korrelig en er 'ligt' een laagje water of iets overheen, Het is niet gewoon één goedje lijkt wel. Wat heb ik verkeerd gedaan????

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2

Re: HELP ganache

Misschien is het geheel te heet geworden? Ik breng de room aan de kook, van het vuur af en dan de chocola erin. met een garde doorroeren, even laten afkoelen en klaar. Als je het helemaal koud laat worden kan je er niet meer mee gieten, maar wel fijn mee afsmeren, net wat je wilt. Ik zou het dus gewoon opnieuw proberen, zonde maar ja...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Re: HELP ganache

Oke, ik heb de room ook tegen het koken an laten worden maar daarna de pit op zn laagst en de chocola stukje bij beetje toegevoegd...dus het bleef wel heet, misschien te heet dus.. ik heb geen slagroom meer dus ik ga het toch zo maar proberen ( tis niet voor een klant of zo). Bedankt!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Re: HELP ganache

ik doe het andersom...breng de slagroom tegen de kook en giet het dan over mijn chocoladestkjes heen
gaat tot nu toe aldoor goed

Re: HELP ganache

Ik doe ook dat laatste... als ik het zo hoor was je room juist nog te koud op t eind. Dan lost de laatste chocolade niet meer goed op. Heb ik ook welwens gehad. Dw ganache is er niet minder lekker om maar je krijgt dan niet zo'n mooi glad resultaat als je zou willen.
Idd eerst de chocolade zo klein mogelijk in blokjes. Vervolgens slagroom net niet koken en dan over de blokjes heengieten en roeren maae tot t helemaal glad is..

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

6

Re: HELP ganache

Als de chocolade korrelig is dan issie te heet geworden....dan scheidt het vet zich van de cacoamassa ( dat waterige laagje op de ganache) idd slagroom warm maken ( ongeveer 80 graden) dan vuur uit en van warmtebron af en dan of chocolade erbij of bij de chocolade gieten, goed roeren en af laten koelen voor gieten ongeveer een minuut of 5 a 10.

Succes de volgende keer!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

7

Re: HELP ganache

ik breng juist de slagroom aan de kook, vuur uit, even wachten,
dan de chocolade erbij, roeren, en klaar!

Nog nooit mislukt.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

Re: HELP ganache

Ik doe het zelfde als Siena, ook nog nooit mislukt.