1

Onderwerp: Help! Kersttaart vriezerbestendige smaken-combi?

Ik zit al een tijdje te filosoferen over een kersttaart. Ik dacht er aan om hem niet te bekleden met marsepein maar om hem met BC af te spuiten. Ik wil dan vanille-botercrème mengen met amandelspijs.

En dan voor de binnenkant dacht ik misschien gewoon een hele lekkere vanille-zwitserse room en nog een laagje bramengelei. Biscuit tremperen met crème de cassis.

Hij moet in de vriezer kunnen.

Zou dat lekker zijn en blijft dat eigenlijk allemaal wel goed in de vriezer?

Alvast bedankt voor je reactie!

2

Re: Help! Kersttaart vriezerbestendige smaken-combi?

Niemand die me kan helpen?  :(

3

Sorry ik heb er geen ervaring mee maar denk dat je hem best kunt invriezen in een doos met een pedaal emmerzak erover. Heb het zelf nog nooit gedaan maar alle ingrediënten zijn wel in te vriezen. Ik twijfel alleen over de zwitserse room. Misschien word die te nat bij het ontdooien?

4

bij recepten staat een hele lijst met vriezer bestendige vullingen. misschien hadnig om daar even te kijken?

Ik maak voor de vriezer vaak merenque botercreme, kersenvlaaivulling en chocolade merenque botercreme.

5 Laatst bewerkt door Siena (10-12-2013 15:04)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91996

hier is de lijst met vullingen die ingevroren kunnen worden,
gewoon los, of in de taart.

Banketbakkersroom kan ook ingevroren!  :Y

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Dank jullie wel!  :)

Het klinkt eigenlijk wel een beetje saai hè, wat ik heb bedacht. Ik vind het zo lastig iets lekkers voor een taart te bedenken. Terwijl ik daar gewoonlijk bij desserts (of koken) nooi problemen mee heb. :think: