Onderwerp: Bekleden van ijshoorntjes
Ik wil een kasteel taart gaan maken met ijshoorntjes als torens. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe kan ik het beste de fondant om de hoorntjes bevestigen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Bekleden van ijshoorntjes
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil een kasteel taart gaan maken met ijshoorntjes als torens. Wie heeft hier ervaring mee? Hoe kan ik het beste de fondant om de hoorntjes bevestigen?
Op deze manier: http://jessicakesblog.blogspot.nl/2011/ … -cake.html
Niemand die het in ned. taal kan uitleggen?
In het stukje met de foto's waar ze uitlegt hoe ze het doet schrijft ze dat het met water of eetbare lijm kan. De rest wordt duidelijk uit de foto's. Ofwel: Neem stroken fondant (zij gebruikte modeling chocolate, maar fondant/marsepein kan natuurlijk ook). Doe een beetje water/eetbare lijm op een strook en wikkel die om de ijshoorn aan de onderkant. Snij met een mesje dakpannetjes. En zo werk je naar boven toe.
In het stukje met de foto's waar ze uitlegt hoe ze het doet schrijft ze dat het met water of eetbare lijm kan. De rest wordt duidelijk uit de foto's. Ofwel: Neem stroken fondant (zij gebruikte modeling chocolate, maar fondant/marsepein kan natuurlijk ook). Doe een beetje water/eetbare lijm op een strook en wikkel die om de ijshoorn aan de onderkant. Snij met een mesje dakpannetjes. En zo werk je naar boven toe.
Dank je voor je uitleg! Maar als ik ze uit 1 stuk wil bekleden, dus zonder dakpannen?
Ik heb gewoon een lap fondant iets dikker gerold en daar het ijshoorntje opgelegd.
Toen dichtgerold en het overlappende weggesneden.
Iets aandrukken en een beetje laten uitharden.
Ik maak de torens altijd van te voren ik gebruik hier lege poedersuikerbussen voor en plak de hoorntjes erop met eetbare lijm.
Op mijn facebookpagina zie je 2 kasteeltaarten een roze en een lichtblauwe.
Mocht je nog vragen hebben dan lees ik het wel hier of via mijn mail.
Succes ermee.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Bekleden van ijshoorntjes