1

Onderwerp: verkleuring in biscuit?

Weten jullie misschien hoe het kan dat een biscuit een soort kring in het midden heeft? daarbinnen is het iets donkerder geel. Niet echt opvallend, want ik zag het pas toen ik al bijna klaar was met vullen, maar vraag me nu wel af wat dit precies is. Zou het misschien met het mixen te maken kunnen hebben?

2

Re: verkleuring in biscuit?

Niet helemaal gaar?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Ik heb begrepen dat er een bepaald aantal zakken van funcakes niet goed waren en dat dit de verschijnselen waren.

4

O wat vervelend. Wat was er precies niet goed? Ik heb deze mix bij het taartwinkeltje uit den bosch gekocht. weet niet of dit funcakes was, zal eens even kijken.
bedankt voor je antwoord

5

jufjeA schreef:

Ik heb begrepen dat er een bepaald aantal zakken van funcakes niet goed waren en dat dit de verschijnselen waren.

Was niet alleen FunCakes hoor, bij dr Oetker vergelijkbaar iets.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

mmm ik ga weer terug naar de mix van de jamin, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Denken jullie dat ik de taart nog kan eten?

de mix van jamin is toch die van funcakes of heb ik dat verkeerd begrepen ooit  :think:

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

o ik heb geen idee, het zit in een zak van jamin.

ik heb net weet een biscuit gebakken. langer gemixt en langer in de oven laten staan (45 minuten en toen nog 10 minuten op ongeveer 100 in de oven laten staan). Toch zie ik, als ik goed kijk iets donkerdere onderdelen in de taart. Ik heb hm nu nog even in de oven terug gezet. geen idee of het nog na kan garen. Is er iemand die weet of ik deze biscuits nog kan gebruiken?

9

Mix van de Taartwinkel in Den Bosch is in ieder geval geen FunCakes, mix van Jamin is ook geen FunCakes. Mix is van FunCakes als het in een FunCakes zak zit :)

Als het een hardere kring is, zou je hem eruit kunnen snijden, rest kun je gewoon eten.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag