1

Onderwerp: Hoe maak je een gewone strik

Ik wil graag een strik maken voor minni mouse. Dus zo eentje die rechtop staat. Ik heb al fondant verstevigd, maar hij scheurt steeds langs de randen.
Maar je zo'n strik uit 1 stuk of losse delen?

2

Re: Hoe maak je een gewone strik

http://www.cakeboss.com/CakeStuff/Tutor … ntBow.aspx

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Die bedoel ik helaas niet. Ik bedoel gewoon zo'n strik die minni mouse bovenop haar hoofd heeft.

4

http://www.make-fabulous-cakes.com/fondant-bow.html

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ja die bedoel ik. Maar de fondant scheurt steeds als ik de strikken naar binnen vouw. Enig idee hoe dit kan?

6

Lizetje schreef:

Ja die bedoel ik. Maar de fondant scheurt steeds als ik de strikken naar binnen vouw. Enig idee hoe dit kan?

Met uitrollen heb ik al van die scheurtjes langs de randen. Net alsof de fondant heel droog is.

Om uit te zoeken hoe dat komt, is het handig als Je precies vertelt welke stappen je nu neemt voordat je gaat uitrollen. Gebruik je tylose? Dan misschien net iets teveel waardoor t te snel uitdroogt en scheurtjes geeft. Welk merk fondant gebruik je? En hoe lang kneed je het ongeveer voordat je gaat uitrollen?

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl

8

Jolly-Joycie schreef:

Om uit te zoeken hoe dat komt, is het handig als Je precies vertelt welke stappen je nu neemt voordat je gaat uitrollen. Gebruik je tylose? Dan misschien net iets teveel waardoor t te snel uitdroogt en scheurtjes geeft. Welk merk fondant gebruik je? En hoe lang kneed je het ongeveer voordat je gaat uitrollen?

Ik heb met en zonder tylose geprobeerd. Nu even zonder. Ik gebruik fondant van de Sligro. Verder nooit problemen mee. Ik kleur de fondant zelf met wilton icing colour. Ik kneed goed door en ga dan uitrollen.
Met tylose doe ik eigenlijk hetzelfde. De fondant heb ik wel al langer geleden gekleurd.

9

Klinkt alsof je niet lang genoeg kneedt.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Heb je met rood gekleurd? Bij mij wil het nogal eens mis gaan als ik te veel kleurstof gebruik. En meestal zijn dat de kleuren rood, blauw en donkergroen.

11

Esther68 schreef:

Heb je met rood gekleurd? Bij mij wil het nogal eens mis gaan als ik te veel kleurstof gebruik. En meestal zijn dat de kleuren rood, blauw en donkergroen.

Nee met roze. Ik heb laatst een strik gemaakt met allemaal van die kleine lusjes en dat is goed gegaan.

12

Misshien toch ook wat crisco erdoor doen? Soms maak ik mn eigen mengseltje door t eerst soepel te kneden. Lang kneden dan. Wat crisco erdoor en weer kneden. En dan pas een beetje tylose tovoegen, goed door elkaar kneden maar niet te lang omdat t dan al begint te drogen. Daarna maak ik pas de lussen.
Geen idee of t jou helpt maar zo doe ik t en gaat bijna altijd goed.

Een dag niet getaart is een dag niet geleefd!
www.loveatfirstbite.nl