Onderwerp: Weet iemand....
.... welke snoepjes dat er gebruikt worden die ze in een uitgestoken koekje leggen om zo precies een gekleurd venstertje te creeeren. Alvast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Weet iemand....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
.... welke snoepjes dat er gebruikt worden die ze in een uitgestoken koekje leggen om zo precies een gekleurd venstertje te creeeren. Alvast bedankt
Daar worden van die harde doorzichtige fruitsnoepjes voor gebruikt, die plet je eerst even met een deegroller en legt ze de laatste 7 a 10 minuutjes bij de koekjes in de oven, dan laat je de koekjes afkoelen en de gesmolten snoepjes stollen weer en heb je mooie raampjes.
Hier een blog: http://www.carolabaktzoethoudertjes.nl/ … etest.html met een test van snoepjes die ook nog hun kleur behouden........
De truuk is om de snoepjes er niet gelijk in te doen maar 5 of 6 minuten voor het einde van de baktijd. Dan zijn ze precies gesmolten en behoren ze hun kleur.
Met gewone Rang gaat het goed.
Kijk ook eens in dit topic:
Dank jullie wel dames , ik had al van die gummie beertjes gekocht .... maar daar gaat het niet mee lukken dan
Die worden niet hard.
Ik heb het met isomalt gedaan die ik gekleurd heb. Werkte prima!
Let bij het kopen van de snoepjes (ook rang) op dat ze niet zo'n zachte binnenkant hebben. Dan worden ze ook niet fijn hard.
![]()
Die worden niet hard.
Ik heb het met isomalt gedaan die ik gekleurd heb. Werkte prima!
Let bij het kopen van de snoepjes (ook rang) op dat ze niet zo'n zachte binnenkant hebben. Dan worden ze ook niet fijn hard.
Dank je wel voor de tip
De truuk is om de snoepjes er niet gelijk in te doen maar 5 of 6 minuten voor het einde van de baktijd. Dan zijn ze precies gesmolten en behoren ze hun kleur.
Met gewone Rang gaat het goed.Kijk ook eens in dit topic:
Hoi Djehr jij legt je snoepjes er volledig in en maakt ze niet fijn... gaat dat goed of is het beter om ze fijn te doen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Weet iemand....