Onderwerp: Kerstmuts Schuimpjes

Nu de maand december is begonnen, kom ik steeds meer in de kerststemming.
Ik heb dan ook al verschillende lekkernijen gemaakt in dit thema.

Deze kerstmuts schuimpjes maakte ik als eerste :)

http://2.bp.blogspot.com/-AZlXk4_GWSw/UprWGWLmF2I/AAAAAAAABUQ/Hf-QwJpctbw/s1600/Kerstmutsmeringues+8.JPG

http://4.bp.blogspot.com/-I7QskQLmwlw/Un0PE5K4UgI/AAAAAAAABA0/caaUYt3OIng/s1600/Mooi+-+IMG_6099.JPG

2

Re: Kerstmuts Schuimpjes

wat een super leuk idee!!!!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

3

Jeej, wat zijn die onwijs leuk.
Waar heb je ze in gedipt? Candymelts of gekleurde chocolade?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

4

Die zijn wel heel erg leuk!

Ik ben benieuwd hoe je ze gemaakt hebt  ;)

groetjes
Monique

5

Heel leuk, ben ook benieuwd hoe je ze gemaakt hebt.

Dankjullie wel :)

Ik heb ze niet gedipt, ik heb ze gespoten met een spuitzak gevuld met schuim :) een deel ervan rood gemaakt. Voor de witte ''bonte rand'' van de muts en het rode gedeelte heb ik spuitmondje 2D van Wilton gebruikt.

En voor het witte bolletje Spuitmondje nr. 16 van Wilton

Knaapie schreef:

Heel leuk, ben ook benieuwd hoe je ze gemaakt hebt.

Dankje :)

Op mijn blog heb ik een How to gezet, daar kan je precies zien hoe ik ze gemaakt heb.

8

Hartstikke bedankt. Moet ik ook maar eens proberen. Hoe lang zijn ze houdbaar denk je?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9

Schattig! Inderdaad een heel leuk idee. (Toevallig ben ik de laatste dagen ook met schuimpjes in de weer.)

10

Whoh echt heel leuk!! :D

11

Goed bedacht zeg!
Vorig jaar zag ik op dit forum kerstboomschuimpjes voorbij komen, ook leuk.

12

super leuk !

Ze zijn echt super leuk

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

super leuk!! :)  :)

Bedankt voor alle leuke reacties :)

Bianca1969 schreef:

Hartstikke bedankt. Moet ik ook maar eens proberen. Hoe lang zijn ze houdbaar denk je?

Graag gedaan! Ze zijn luchtdicht verpakt enkele weken houdbaar. Maar ik zelf zou ze maximaal een dag of 5 bewaren ( maar dat halen ze bij ons thuis toch nooit haha)

17

Ik vind ze ontzettend leuk, origineel en goed uitgevoerd.

Tieneke

18

Wat leuk!! Welke kleurstof heb je gebruikt? Ik heb het net geprobeerd, maar de kleur is meer roze dan rood :think: Had er best een hoop doorheen. En het schuim was ook niet meer zo stevig.

19

Zien er  :thumb: uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Leuk zeg! Echt heel grappig gedaan :)

Dank jullie wel :) Ze waren ook erg leuk om te maken!

22 Laatst bewerkt door Desiree - Sweet Happinez (06-12-2013 22:22)

DannyH schreef:

Wat leuk!! Welke kleurstof heb je gebruikt? Ik heb het net geprobeerd, maar de kleur is meer roze dan rood :think: Had er best een hoop doorheen. En het schuim was ook niet meer zo stevig.

Ik heb de Icing Color Red-Red van Wilton gebruikt. Ik moet zeggen dat ik ook aardig wat kleurstof moest gebruiken om deze kleur rood te krijgen.

Bij mij leek het schuim ook iets minder stevig te zijn na toevoeging van de kleurstof, maar hij was nog wel stevig genoeg om omhoog te blijven staan.

Welke kleurstof heb jij gebruikt?
Heb je de kleurstof er nog wel even met de mixer doorheen geklopt?

23

Wauw die gaan mijn man leuk vinden. Hij begon een paar weken geleden al over schuimpjes  :D

24

Desiree - Sweet Happinez schreef:
DannyH schreef:

Ik heb de Icing Color Red-Red van Wilton gebruikt. Ik moet zeggen dat ik ook aardig wat kleurstof moest gebruiken om deze kleur rood te krijgen.

Bij mij leek het schuim ook iets minder stevig te zijn na toevoeging van de kleurstof, maar hij was nog wel stevig genoeg om omhoog te blijven staan.

Welke kleurstof heb jij gebruikt?
Heb je de kleurstof er nog wel even met de mixer doorheen geklopt?

Ik heb red red van americolor gebruikt. Zat nog iets minder dan de helft in het flesje, erin gedaan en met de mixer geklopt. Mijn mutsjes zakten in en lijken niet meer op mutsjes :s . Gelukkig smaken ze er niet minder om :9  Volgende x maar de rood van wilton proberen.

25

Oh wat leuk!!

Aangename tijdsbesteding, Bezigheid in vrije tijd, Genoeglijke bezigheid, Plezier hebben, Liefhebberij, Lievelingsbezigheid, Plezierwerk, Verslavingsverschijnsel, Vrijetijdsbesteding http://taarttopper.wordpress.com/