1

Onderwerp: toef spuiten

Hallo allemaal.
ik heb al verschillende taarten gemaakt en mijn schoondochter is er helemaal weg van ze is ook al helemaal nieuwsgierig naar "haar "taart die ik ga maken voor haar verjaardag.
Ze loopt stage op een basisschool en ze vroeg mij of ik voor haar cupcakes wil maken. Helemaal geen probleem natuurlijk. Cupcakes heb ik vaker gemaakt en waren altijd lekker ik heb ze echter nooit gedecoreerd.
Zij wil graag een toefje erop met sneeuwvlokjes ( thema is dan nl ijs en sneeuw).

Slik.......

mijn vraag is nu het volgende ... ze heeft ze op vrijdagmorgen nodig kan ik dan de toefjes al op donderdagavond erop spuiten ( met de bc mix van funcakes)

sorry voor het lange verhaal voor deze korte vraag :o

groetjes Erna

"doot maar normaal dan duisse gek genôg"

2

Re: toef spuiten

Ja hoor, doe ik bijna altijd en daarna in de koelkast :)

3

djw voor je reactie
ja dat had ik vaker gezien in de koelkast, maar daar worden de cupcakes toch niet lekkerder van

4

Ze kunnen wel wat droger worden. Ligt ook een beetje aan het recept. Wel in een kartonnen doos doen. Wat gebruik je als sneeuwvlokjes? Want als je toef een beetje vochtig is en je gebruikt bijvoorbeeld marsepeinen sneeuwvlokjes dan kunnen die smelten dus die moet je dan op het laatste moment er op doen.

5

ik wil de sneeuwvlokjes van fondant maken maar die zijn er zo ingestoken dus dat kan op de dag zelf dacht ik zo als het nodig is

6

Ja dat kan idd, maar je cupcakes worden hoe dan ook wel beetje anders hoor. Bij mij worden ze niet droger maar wat steviger, ik vind het niet erg maar ik zet wel de cupcakes minimaal een uur eerder uit de koelkast voor ik ze serveer anders is de creme te hard :)

7

Fondant smelt toch juist van de bc mix of ben ik nu in de war ?

Ik zag bij de lidl wel kerst strooigoed voor versiering van koekjes, ijsjes en taart, zaten ook sterretjes tussen (lijkt een beetje op die busjes van dr Oetker)

Christine.

Bij dit weer kan je het prima een nacht buiten de koelkast bewaren in een koele kamer.
Ik zou de fondanten decoratie goed laten uitharden en pas op het allerlaatste moment erop doen.

9

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik er wel wat mee kan.
Ik ga ze in de aanbouw zetten hier( koel genoeg) en op het laatst steek ik de sneeuwvlokjes er in.