1

Onderwerp: No Bake: stroopwafeltaart

http://2.bp.blogspot.com/-ly2buJI9jM8/UpyyaANia7I/AAAAAAAAFgA/RwyqITm9IUs/s1600/20131202+cjd+008.jpg

Sweet Sixteen en wat wil je als jongeman dan voor taart? Nee, geen fondant-taart, die tijd hebben de mannen hier in huis wel gehad. In mijn dorp verkoopt de bakker stroopwafelvlaaien en die zijn behoorlijk populair.  Een stroopwafel-taart moest het dus worden.

Gelukkig staat er in de Allerhande  nr. 9  van 2013 vol taarten, een lekker recept van Laura Kieft (Laura's bakery) van een stroopwafeltaart. Deze taart is het geworden.
De bodem is heerlijk en de zelfgemaakte karamelpasta was ook echt een belangrijke smaakmaker. Heerlijk.
http://4.bp.blogspot.com/-HCw7cNxlk5g/UpyyamuzyzI/AAAAAAAAFgQ/8L-XLTbMq4c/s1600/20131202+cjd+009.jpg

Verder lezen? Hoe maak je deze taart? Klik hier

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

2

Re: No Bake: stroopwafeltaart

ziet er heerlijk uit, heb hem ook gemaakt maar kon hem met  geen mogelijkheid snijden :mad:

heb je daar geen last van gehad?

Baklataart schreef:

ziet er heerlijk uit, heb hem ook gemaakt maar kon hem met  geen mogelijkheid snijden :mad:

heb je daar geen last van gehad?

De vulling is inderdaad aan de dunne kant, eigenlijk bijna een toetje. Ik heb wel slagroom van de aldi gebruikt van 35% vet en deze slagroom is iets steviger door het hoge vetgehalte. Samen met een heel pakje klop klop (zijn 2 pakjes) is het te doen. Toch zou ik een volgende keer of meer klopklop gebruiken maar is vrij duur en anders ongeveer 1,5 blaadje gelatine oplossen en toevoegen op het laatst toevoegen bij het maken van de banketbakkersroom. Het is niet zo als je gelatine gebruikt dat het meteen stevig wordt. Dus als het afkoelt kun je het bij de slagroom mengen en beloofd het een beetje stevigere taart te worden. Tenminste….. dat is mijn idee. Maar of dat zo klopt??? Wie heeft de ultieme tip en heeft het ook al getest? :)

De taart was overigens zo op, geen tijd om te dubben of de taart de zacht was of niet  :lol:

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

4

Oeeeeeh, dat ziet er onwijs lekker uit.  :9

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!