1 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (29-11-2013 13:30)

Onderwerp: Ik heb het geprobeerd....

Ik wilde dit taartje na maken:
http://www.youtube.com/watch?v=--1GL5dLrYI

Maar dan met ganache. Natuurlijk :s  was het veel moeilijker dan ik dacht. De ganache moest de juiste dikte hebben, de bollentjes even groot, alles recht, enz
Zo is hij geworden:

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1471877_249010891922953_808381868_n.jpg
Gelukkig is hij voor mijzelf! Want ik vind hem eigenlijk niet netjes genoeg.
En de vulling: browniemousse en chocomousse!

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Ik heb het geprobeerd....

mmmm ziet er lekker uit!!

En je kan niet alles in 1x perfect doen he?? Ik doe het je niet na in ieder geval. En van elke taart leer je weer nieuwe dingen!! Maar eet smakelijk, want het klinkt en ziet er lekker uit!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Vind het goed gelukt hoor doe het je niet na!

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

4

Nou ik vind het toch aardig gelukt hoor! Ik heb het pas geprobeerd met BC en het viel inderdaad niet mee! Paar keer oefenen en dan komt het helemaal goed!

5

Nou hij ziet er toch lekker uit! Het ziet er op het filmpje makkelijk uit hè.  :s Volgens mij is het met ganache ook veel lastiger vanwege de dikte. Ik ga het ook een keer proberen (met BC); ik vraag me af of die van mij net zo netjes gaat worden als die van jou!

Dank jullie wel, lief!
Als ik het nog eens doe wordt het waarschijnlijk ook met BC!  :D
(toch is dit lekkerder :9 , hihi)

ah hield de boel al in de gaten omdat je dit wilde proberen :) toch wel leuk geworden enne oefening baart kunst :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

:9  :9  lekkerrrrrrrr ziet het eruit.

9

Het is inderdaad veel moeilijker met ganache dan met botercreme, maar ik vind erg leuk geworden en het ziet er vurrukkuluk uit  :9  :D En hoeveel had je nou nodig van elke kleur?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

10 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (02-12-2013 11:05)

Adrienne schreef:

Het is inderdaad veel moeilijker met ganache dan met botercreme, maar ik vind erg leuk geworden en het ziet er vurrukkuluk uit  :9  :D En hoeveel had je nou nodig van elke kleur?

Ik hd 400 puur, 300 melk en 400 wit gemaakt. Ik had vooral van de puur over. (het derde randje paste niet meer..)
Van de taart was ook nog over, maar dat is niet erg! :9

Dank

11

waauw zeg, ik vind hem toch wel goed gelukt, inderdaad oefening baart kunst maar chapeau hoor!!!

12

Ziet er wel heel lekker uit! chocoladebom! haha

13

ziet er leuk uit en tja mooi excuus voor n 2 e x  :P

Taart Smakelijk is de naam

14

Dank :)  :)

15

oei! die was vast heel lekker :9

is er een speciale reden waarom je van de melk ganache 100gram minder gemaakt had?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

16

Siena schreef:

oei! die was vast heel lekker :9

is er een speciale reden waarom je van de melk ganache 100gram minder gemaakt had?

Ganache in verschillende kleuren maak je in verschillende verhoudingen. Dit kwam beter uit met de repen die ik had.

(slagroom/ puur 1:1
slagroom/melk 1:2
slagroom/wit 1:3)

17 Laatst bewerkt door Sneezle (04-12-2013 22:10)

Moeilijk met Ganache, ziet er super uit. Ik zou het sneller met Merengue botercreme doen, dat is soepeler en je krijgt denk ik makkelijker dat ombre effect ;) Knap gedaan.  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!

18

Sneezle schreef:

Moeilijk met Ganache, ziet er super uit. Ik zou het sneller met Merengue botercreme doen, dat is soepeler en je krijgt denk ik makkelijker dat ombre effect ;) Knap gedaan.  :thumb:  :thumb:  :thumb:

Dank je, is vast lekkerder dan gewone botercrème.

19

Knap gedaan hoor, als je het filmpje ziet denk je ach.. maar dan gaan de voelsprieten al uit want dan kan je er van uit gaan dat het moeilijk is, dus petje af ik vind hem er mooi uit zien en lekker :D