1

Onderwerp: mooie kleurcombi en kleine bruidstaart

Onze dochter werd 12, maar houdt he-le-maal niet van fondant of marsepein :nooo Ze keek helemaal blij toen ze ook een zweedse appeltaart mocht kiezen als haar verjaarstaart ;)
Omdat er ook visite zou komen die wel van marsepein houdt (net als zoonlief en ikke zelluf O-) ), toch een klein stapeltje gemaakt in een kleurcombi die ik altijd al eens wilde maken :)
https://lh6.googleusercontent.com/-nAGLNZkh2WA/Upy7avs3R6I/AAAAAAAAaL4/C3jle3YnB80/s640/IMG_8702%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met aardbeienmbc en lemon curd (favo van zoonlief), afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in marsepein.

Een klein bruidstaartstapeltje voor mensen die door familieomstandigheden hun trouwerij heel klein vieren. Ze wilde wel een taart om aan te kunnen snijden, ook wel een witte stapel, maar niet een heel witte. De rozen zijn voor elk gezinslid één.
https://lh4.googleusercontent.com/-RANUo4nVj_8/Upy7bUx66II/AAAAAAAAaMI/qWLG3mmLayQ/s640/IMG_8784%2520%2528Kopie%2529.JPG
Gevuld met aardbeienmbc en rode vruchtensaus; afgesmeerd met witte chocganache en ingepakt in fondant. De rozen zijn van paste.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: mooie kleurcombi en kleine bruidstaart

Wat een geweldige kleur rood voor de rozen op de onderste taart!
de rest van beide taarten is ook mooi hoor! maar dit knalt er voor mij echt uit :thumb:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

:) dank. ik heb ze gedust met een mix van burgundy en claret

4

2 hele mooie taarten  :thumb:

Christine.

5

Ook deze zijn PRACHTIG!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Heel erg mooi! Vind je bruidstaart prachtig maar je eerste stapel is mijn favoriet houd erg van die kleuren!

7

dat is toevallig, ik heb zojuist burgundy gekocht,
alleen dan kleurstof voor fondant, leek me een mooie 'Sint rood'

(en had gelezen dat hij ook geschikt is voor oudroze?...)

8

burgundy in fondant vind ik erg lastig om op volle kleur te krijgen :s  moet zoveel in dat het slap wordt :grr: De 2 'linten' om die taart zijn met burgundy gekleurd.
Ik gebruikte altijd RegalIce, nu Callebaut en moet zeggen dat de Callebaut-fondant wel steviger is/blijft :D
Ik zou het niet zozeer als Sint-rood gebruiken, het is echt meer wijnrood.
Met een tipje in je fondant krijg je inderdaad een soort oud-roze :Y Alhoewel er heel veel verschillende kleuren achter die naam schuil gaan :s  ;)

9 Laatst bewerkt door Carien (02-12-2013 21:08)

Nog wel leuk om te vermelden:

Mijn dochter zag deze taart, ik had gezegd dat het een taart voor J zou worden, en zei: is dit nou een bruidstaart of de taart voor J?
De taart voor J, antwoorde ik.
Dat vond ze toch wel vreemd, het leek meer een bruidstaart..... (ze trouwden in stilte, dus dochter mocht het niet op school vertellen ;) ).

Toen ik de taart bracht, zei de oudste dochter van het bruidspaar: ohh, die rozen zijn net echt!  :)
De jongste dochter (net 3) van het bruidspaar zei: wat is dat? (met een priemend vingertje).
Ik zei dat het een taart was.
Ze keek zeeeeer  :think:  :think: bedenkelijk :D Taart hoort met Woezel en Pip of met prinsessen natuurlijk, maar zo gewoon wit..... :nooo  :lol:

10

voor mij is dit oudroze:
http://www.beddenboer.nl/images/thumb/1336229428_oud-roze-.jpg

en helemaal vergeten dat rood moeilijk te kleuren is :rolleyes:
nog maar even zien hoe ik dat op ga lossen....
(w.s. kant en klaar kopen,
en de kleurstof voor oud roze gebruiken, haha)

en je dochter heeft gelijk hoor, een witte taart is geen echte taart :lol:

11 Laatst bewerkt door Carien (02-12-2013 21:12)

Het was de dochter van de bruid, stond er een beetje onduidelijk, heb het aangepast ;)

Burgundy in marsepein gaat  :thumb: hoor :Y Gewoon een paar dagen van te voren kleuren, wordt hartstikke mooi :Y
https://lh5.googleusercontent.com/-MCfXcmJokOA/UOGOxm69q8I/AAAAAAAAZd4/3BInoofk4do/s400/IMG_5965%2520%2528Kopie%2529.JPG

Jouw oudroze vind ik meer Claret eigenlijk... :s Maar goed, kleuren van een scherm zijn nooit zoals ze in het echie zijn :grr: