1

Onderwerp: Hoelang van tevoren een peperkoekhuis maken.

Ik wil als surprise een peperkoek huis doen.hij word die van de ikea of anders bak ik hem zelf.
Maar de vraag is hoelang van te voren kan ik dat maken zonder dat het in stort ofzo?
We gaan hemm met royal icing en snoep bekleden!

2

Re: Hoelang van tevoren een peperkoekhuis maken.

Ik herinner me van vroeger dat we dit zeker 14 dagen konden laten staan......maar dat we hem niet meer op mochten eten i.v.m. Stof enzo....maar bederven nee hoor dat gaat niet zo snel

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

De koek wordt wel zacht.

4

Koek wordt idd de tweede dag zacht, maar hij bkijft wel stevig en het snoep kan je nog prima eten.

5

Als je hem stofvrij bewaart zal hij wel het vocht uit de lucht opnemen en zacht worden maar blijft wel eetbaar. Om het koekhuis weer lekker knapperig te maken kun je hem in de oven zetten op de laagste stand (max 50 graden). Deur op een kier, zodat het vocht kan ontsnappen en na ongeveer 30 minuten is hij weer als nieuw!
Hou er wel rekening mee dat sommige snoepsoorten (zoals chocola) op die temperatuur zullen smelten dus let op wat je gebruikt.

6

Je kunt je koekhuis weken van tevoren bakken en in elkaar zetten  zolang je de koekdelen of het hele huis luchtdicht bewaart. Ik zou zelf  de snoepjes er pas een dag van tevoren op aanbrengen.