1

Onderwerp: Kruidnotencreme met mandarijn/sinaasappel........?

Hoi Hoi,

Meestal gebruik ik voor mijn taarten een standaard vulling van creme & jam.

Heel voorzichtig & veilig dus  :o , omdat ik nooit zo goed weet welke combi's nou goed bij elkaar zouden passen.

Tijd om mezelf een schop onder me kont te geven en nu toch is deze drempel over te gaan  :s .

ik ga deze week 2 sinterklaas taarten maken en wil deze graag gaan vullen met 1 laag kruidnotencreme.

Maar heb jullie hulp nodig voor de 2de vulling:

Heb zitten denken aan deze opties voor een 2de laag:
- sinaasappel jam
- toetje van almholf spaanse sinaasappel yoghurt (evt. gelatine erdoor)
- mandarijn bavaroise

Zou 1 van de 3 lekker zijn in combi met de kruidnotencreme? En waar zou jullie voorkeur naar uit gaan?

Misschien hebben jullie nog andere tips wat betreft combinaties met kruidnotencreme.

Hoor graag van jullie.

Groetjes Ilona

2

Re: Kruidnotencreme met mandarijn/sinaasappel........?

Ik zou gaan voor de bavaroise. Jam lijkt me net een beetje 'scherp' voor bij de kruidnoten en sinaasappelyoghurt misschien net te zurig omdat het yoghurt is. Hoewel ik die van Almhof niet ken hoor.

3

Ik zou ook gaan voor de mandarijnen bavarois of sinaasappel bavarois :D

Lijkt me heerlijk.

succes met je taarten :)

4

Klinkt spannend zeg! Hoe maak je kruidnotencreme??

5 Laatst bewerkt door IlonaP (01-12-2013 15:34)

Bedankt voor jullie reactie's

Als iemand nog een lekker recept heeft voor de mandarijn of sinaasappel bavaroise, dan heel graag.

Heb ook verhalen gelezen over patidess door de slagroom. Wat is jullie ervaringen hiermee.?

@Jelly: Ik verkruimel de kruidnoten en meng deze door de botercreme.

Groetjes Ilona

6

IlonaP schreef:

Bedankt voor jullie reactie's

Als iemand nog een lekker recept heeft voor de mandarijn of sinaasappel bavaroise, dan heel graag.

Heb ook verhalen gelezen over patidess door de slagroom. Wat is jullie ervaringen hiermee.?

@Jelly: Ik verkruimel de kruidnoten en meng deze door de

Dank je wel Ilona

Groetjes Ilona

7

Hoi hoi,

er bleek van de almhof ok een kwark variant te zijn in Spaanse sinaasappel smaak. Heb deze net meegenomen om te proeven. Hij is heerlijk fris van smaak. Eerst even een hapje kwark genomen en toen gelijk een kruidnootje erbij. Smaakte prima, dus dit gaat mijn vulling worden voor de Sinterklaas taarten.

Groetjes Ilona

8

ik vind chocola het lekkerst. fruit en kruidnoten.. mwa, maar smaken verschillen natuurlijk.

wel lijkt me die kwark echt veel te nat voor in een taart. zelfs al is ie koud dan is het nog gietbaar vanuit die beker. denk wel dat je dan flink moet verstevigen met gelatine. zelf nog nooit gedaan dus ik weet niet of dat goed werkt!

9

Hoi Chantal,

Ik vind chocolade ook erg lekker in alle soorten dat het bestaat :).

Maar 1 van mijn dochters vind chocolade wel lekker, maar als in de vorm van chocolade taart, chocolade vulling of chocolade cake is hoeft ze het niet. Tis niet dat ze het niet lust, wand ze probeert wel is een hapje als we bij anderen zijn, maar ze krijgt het gewoon niet weg. (Blijft in d'r keel plakken of zo en krijgt het dan niet doorgeslikt).

Natuurlijk wil ik haar ook laten meegenieten van de taart, dus wil ook met haar rekening houden.

Zou de kwark echt te dun zijn als taart vulling? Vond hem zelf vrij stevig.

10

Lees nu pas dit berichtje, maar ik heb hem gemaakt met een laagje bc. met schuddenbuikjes speculaas en een laagje Spaanse sinaasappel kwark en iedereen vond hem heerlijk.

Voor vandaag staan er weer 3 taarten met die vulling op het programma :-)

11

Hoi Nancy, 

leuk dat jij deze combi ook al eens hebt gemaakt. heb jij de kwark nog dikker gemaakt ?

Groetjes Ilona

12

Nee heb hem niet dikker gemaakt gewoon zo.
Er is er vanmorgen eentje opgehaald en de andere 2 worden zo opgehaald, dan morgen nog eentje mee naar mijn werk voor een collega.

Ben benieuwd wat ze er allemaal van vinden.
Volgens mijn schoonfamilie was hij erg lekker.

Als iedereen positief is dan ga ik vaker kwark smaakjes gebruiken :-)

13

Oké bedankt dan doe ik hem straks ook zo ertussen.  En idd denk dat ik ookvaker kwark ga gebruiken, die heb je in zoveel smaken, heerlijk.

14

Oh die spaanse sinaasappel kwark van almhof is zo te lekker, mijn favoriet! ( terwijl ik geen sinaasappel lust  :+ ) dus je taart zal vast heerlijk zijn!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

15

Hij was heerlijk, we hebben er van genoten vanavond tijdens pakjesavond met de familie.

16

Hier ook van alle de taarten bestellers positieve reactie's gehad  :)