lady-vall schreef:Ik heb dat ook, dat t fondant uitrekt tijdens t snijden, lees graag even mee of iemand een oplossing heeft. Ik dacht zelf, misschien even minuutje laten drogen zodat het iets minder elastisch is? Het is trouwens niet te zien dat je er moeite mee had!
Gelukkig ben ik niet de enige. Op de youtube filmpjes die ik keek zag het er zo gemakkelijk uit. Ik moet zeggen dat ik hem wel 3x opnieuw heb gemaakt hoor. Ik werd er aardig chagrijnig van hahahaha
Wat ik ook lastig vond is welke laag ik nou mee moest beginnen.
Baklataart schreef:ik herken hem meteen hoor
ik vind het ook moeilijk dat het uitrekt, kan ook nergens zo'n super scherp mesje vinden wat ik wel eens zie die ze in die filmpjes gebruiken 
Ik gebruikte de achterkant van een aardappelschilmesje. Omdat ik geen krassen op mijn aanrechtblad wilde deed ik het niet met de snijkant. En dat ging best aardig.
LaLuub schreef:Mijn eerste puzzeltaarten heb ik ook met fondant gedaan (moet inderdaad niet te zacht zijn - even laten drogen of tylose erdoor - en dan is het gewoon met een aardappelschilmesje prima te snijden).
Mijn laatste puzzeltaart (Yoda) heb ik met marsepein gedaan. Vind ik véél fijner werken. Kun je lekker mee boetseren en naden wegwerken. Voor mij geen fondant meer voor puzzelplaatjes. 
Bovendien vind ik marsepein veel lekkerder, zeker als het een wat dikkere laag wordt. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Bedankt voor je tip dan ga ik ook over op marsepein. Ik dacht dat ik beter fondant kon gebruiken omdat het inderdaad steviger is. Maar marsepein vind ik ook veel lekkerder!
Leuke reacties, bedankt allemaal!
Voor kerst ben ik al op zoek naar een puzzelplaatje