1 Laatst bewerkt door dollelollypop (20-11-2013 13:42)

Onderwerp: Gevulde speculaas cakepops met sint en piet

Ik dacht ik ga van gevulde speculaas eens cakepops proberen te maken en het is gelukt.
Meteen even een beetje versierd met sint en pietjes.
Geen zwarte pieten maar witte pieten kan men ook niet meer zeuren dat het racistisch is  :D
Maar het was meer even om te proberen of ik van gevulde speculaas ook cakepops kon maken.

Nog wel even leuk om te melden vind ik zelf want ben best wel een beetje trots nu.
Had ik de cakepops op facebook bij de koopmans geplaatst en toen kreeg ik een berichtje of mijn foto gedeeld mocht worden met andere fans.
Maar natuurlijk mag dat vertelde ik.
Nu staat mijn foto dus op de tijdlijn van Koopmans  :D

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PFGPVCLE-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OBL3Z8IO-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-86OJOXQJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UTBHAL6B-D.jpg

2

Re: Gevulde speculaas cakepops met sint en piet

Ze zijn heel mooi, maar ik vind zwarte pieten toch leuker  :think: !

Seefje schreef:

Ze zijn heel mooi, maar ik vind zwarte pieten toch leuker  :think: !

Dat is ook zo maar ik was het gewoon vergeten ze zwart te maken vandaar de witte :o

4

Hi hi, ze zien er goed uit hoor! En het lijkt me ook heerlijk met gevulde speculaas.

5

Wauw wat leuk en lekker :P mag ik vragen heb je gewoon het recept van gevulde speculaas gebruikt en met stokje gebakken of het stokje er later in gestoken :o

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

mdetombe schreef:

Wauw wat leuk en lekker :P mag ik vragen heb je gewoon het recept van gevulde speculaas gebruikt en met stokje gebakken of het stokje er later in gestoken :o

Ik heb het gewoon gemaakt met de amandelspijs van Baukje en de gevulde speculaas van koopmans  :o
Heb van één pak 24 balletjes gemaakt en afzonderlijk elk balletje afegwogen.
Ik heb van het deeg 23 gram gebruikt en van de amandelspijs 13 gram, het deeg een beetje plat gemaakt en van de amandelspijs een balletje gedraaid, in het deeg gestopt, dicht gevouwen even tussen de bal van mijn handen rond gedraaid en in de cakepophouder gedaan zonder stokje want die heb ik er later in gedaan :)

Heb je het in een houder in de oven gedaan of in een cakepop machine? Vind ze super!!

8

Leuk allemaal!  :thumb:

Bakmiep Joyce schreef:

Heb je het in een houder in de oven gedaan of in een cakepop machine? Vind ze super!!

Ik heb ze in een cakepop bakblik ( geen sillicone ) van de xenos gebakken 15 min. in de oven op 150 graden.

Hartelijk dank voor je leuke reactie :)

10

dat klinkt wel heel lekker en wat een leuk idee!

renata2 schreef:

dat klinkt wel heel lekker en wat een leuk idee!

Ze waren ook erg lekker en heel snel op hier.
Mijn man proeft wel eens wat maar niet teveel maar naar deze pops bleef hij lopen haha.
De kinderen hadden ze ook snel te pakken dus lang hebben ze hier niet geleefd   :D
Wel jammer van mijn werk als het zo snel op gegeten wordt  :s

12

Hai, leuk en origineel.

Je hebt de gevulde speculaas gedipt in chocolade toch?
Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.

Heb je voor het "gewone bakblik" gekozen omdat dan je cakepops dan  groter zijn? Of om een andere reden?
Ik vraag me af of je dit recept ook kunt gebruiken voor de  "cakepop machine". En hoe lang je de cakepops dan moet bakken.

13 Laatst bewerkt door dollelollypop (28-11-2013 20:38)

Nokkie schreef:

Hai, leuk en origineel.

Je hebt de gevulde speculaas gedipt in chocolade toch?
Ik ben benieuwd hoe dat smaakt.

Heb je voor het "gewone bakblik" gekozen omdat dan je cakepops dan  groter zijn? Of om een andere reden?
Ik vraag me af of je dit recept ook kunt gebruiken voor de  "cakepop machine". En hoe lang je de cakepops dan moet bakken.

Inderdaad heb ik het cakepopblik genomen omdat ze dan wat groter zijn.
Ik heb ze niet in de cakepopmaker gedaan omdat het dan denk ik wel erg weinig amandelspijs in kan maar ik denk wel dat het moet kunnen.
Ik denk dat ik ze dan een minuut of 4 in de cakepopmaker zou doen.
Met chocolade is kan ik je zeggen erg lekker.
Ze waren hier nl. heel snel op, mijn man is altijd erg kritisch maar hij gaf ze een 10½  :lol:

14

Een beetje meer spijs er in lijkt me ook lekkerder dus het idee om ze met de cakepopmaker te maken laat ik varen.
En een 10,5 zelfs, dat klinkt goed!
Ik hoop dat ze bij de Xenos zo'n bakblik die jij hebt nog verkopen.
Bedankt voor alle info!

Nokkie schreef:

Een beetje meer spijs er in lijkt me ook lekkerder dus het idee om ze met de cakepopmaker te maken laat ik varen.
En een 10,5 zelfs, dat klinkt goed!
Ik hoop dat ze bij de Xenos zo'n bakblik die jij hebt nog verkopen.
Bedankt voor alle info!

Die verkopen ze nog wel want ik heb hem verleden week pas gekocht en een kennis heeft hem eergisteren gekocht.
De sillicone hebben ze nu in de aanbieding, denk niet dat dat het was vandaar de metalen denk ik.
Maar ze hebben ze ook bij de Sligro ( die heb ik ook ) en daar gaan er 18 in.

En graag gedaan hoor  :)

16

Erg origineel, heel leuk gedaan. :thumb:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

17

O da's mooi. 
Ik heb nog een cadeaubon van de Xenos, dus ik denk dat ik er morgen even naar toe fiets.
Gebruik jij eigenlijk mallen voor de hoofdjes of ben je vlijtig aan het boetseren geweest?
En geinig dat je op de tijdlijn van Koopmans staat.

Nokkie schreef:

O da's mooi. 
Ik heb nog een cadeaubon van de Xenos, dus ik denk dat ik er morgen even naar toe fiets.
Gebruik jij eigenlijk mallen voor de hoofdjes of ben je vlijtig aan het boetseren geweest?
En geinig dat je op de tijdlijn van Koopmans staat.

Nee geen boetseerwerk hoor gewoon een mal  :D