1

Onderwerp: Hortensia dichter op elkaar maken

Hoi,

Ik wil graag een hortensia bloem maken. Zie onwijs mooie plaatjes voorbij komen op internet.
Ik heb er voor gekozen de bloemen op ijzerdraad te maken, maar dacht daarna dat het toch makkelijker zou zijn om ze in een piepschuim bol te steken.
Ik vind zelf dat de bloemen te ver uit elkaar staan, maar als ik ze dichter naar elkaar toe schuif, dan breken er bloemblaadjes af.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-EHRXHNFJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-JDI7BUKB.jpg

Heeft iemand een idee wat ik anders zou kunnen doen? Heb ik mijn bloemblaadjes misschien teveel ömhoog" laten drogen of iets anders?

Ik hoor het graag!!

Groetjes Linda

2

Re: Hortensia dichter op elkaar maken

ik heb het nog nooit gedaan maar misschien moet je er "verse" bloemen tussendrukken.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Gebruik je gumpaste of fondant? Voor gumpaste vind ik de blaadjes nog best dik. Dus ik zou zeggen veel dunnere gumpaste.

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

4

Ik gebruik gumpaste.
Ga ik proberen het volgende keer dunner te maken. Maar ik heb het gevoel dat het dan nog sneller breekt, of is dat niet zo?

5

Nog nooit zelf gedaan maar ik zou het denk zo doen:
De helft van de bloemetjes vooraf maken en dus in vorm laten drogen, als die gedroogd zijn die erin steken met wat meer tussenruimte dan je nu hebt gedaan, dan nieuwe/verse bloemetjes maken en die in de gaten tussen de al droge bloemetjes steken, deze zijn dan nog flexibel en vormen zich dus tussen je al droge bloemetjes en als het goed is sluiten ze dan mooier aan.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

inderdaad, helft vooruit, en rest vers
en de bol bekleden met dezelfde kleur scheelt voor het zicht ook al erg veel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

7

ik zou toch de bol weglaten...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!