1 Laatst bewerkt door lady-vall (26-11-2013 13:38)

Onderwerp: patchwork cutter tips gezocht!

Hallo taartenbaksters,

Ik heb onlangs een diamond patchwork cutter aangeschaft, vind taarten met die afdruk erin altijd erg mooi. Maar ik zou graag tips willen hoe je deze het beste kunt gebruiken, stap voor stap. Ik heb al gezocht op internet en de omschrijving bij deleukstetaartenshop gelezen, maar daar staat dat als je biscuit gebruikt je de cutter er niet mooi in kunt drukken omdat biscuit te zacht is. Het er van tevoren indrukken lijkt me ook lastig omdat je er daarna nog met een smoother overheen moet dan duw je de print er toch weer uit? (Overigens schiet me zo nog een vraag te binnen: mijn smoother maakt de laatste tijd het fondant eerder kapot dan mooi glad, het blijft een beetje plakken aan de smoother, iemand daar een idee over?)
Kortom, graag tips want ik zie zo vaak mooie taarten met diamond design voorbij komen (ook biscuits) dus het zal niet heel lastig zijn toch ;)? O ja het kan toch gewoon bij fondant, hoeft toch niet per se gumpaste te zijn? Bedankt!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

2 Laatst bewerkt door Esther68 (26-11-2013 15:16)

Re: patchwork cutter tips gezocht!

Ik bekleed en smoother mijn biscuit taart als normaal. Ik gebruik marsepein trouwens. Ik duw de cutter er voorzichtig in en draai deze met de ronding mee. De marsepein is dan wel op kamertemperatuur (in de zomer zorg ik dat de marsepein niet te zacht is). Ik begin aan de voorkant, omdat je niet altijd uitkomt. Is niet erg dat het dan aan de achterkant zit  ;)
Ik heb het soms ook dat de smoother blijft plakken. Ik maak deze dan goed droog en zorg ook dat de marsepein niet te plakkerig is, dus niet zwetend is.
Soms gebruik wel gumpaste bij de patchwork cutters, maar dit zijn figuurtjes die ik uitsteek. Bv dansende figuren, harten enz

Heb toch nog een filmpje gevonden van 'ons' Kwebbeltje  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=VvJ5WF5oNB4

3

Wat ook wel eens wil helpen: niet te hard/diep willen indrukken, maar de cutter gebruiken om 'hulplijnen' de maken die je naloopt met een stikseltooltje  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Oke bedankt! Dus in beide gevallen zit de fondant dan al op de biscuit, toch wel... nou ik ga het binnenkort proberen!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Ps Sonj@ je bedoelt een wheel tool neem ik aan?

6

http://www.deleukstetaartenshop.nl/media/catalog/product/cache/1/image/304x304/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/D/W/DW420_26.jpg

Deze gebruik ik altijd, maar anders even bij Linda vragen  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Oke, dan moet ik die nog even aanschaffen  :thumb: