1 Laatst bewerkt door Tamataartje (25-11-2013 21:30)

Onderwerp: Cupcakes en een orchidee

Vandaag heeft mijn dochter getrakteerd op school. Zij is zaterdag 12 geworden. Het ontwerp is grotendeels van haar zelf, ik heb het wat opgeleukt:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/581848_221726831284827_702636650_n.jpg

En vanavond een proeverij gehad van twee leuke dames die een mooie verjaardagstaart willen voor hun moeder die in januari 50 wordt. Zij kozen mango en kokos, maar hun moeder heeft het laatste woord  :)  De taart wordt een synergie van alle drie de proeftaartjes:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/1422615_221776117946565_1484969709_n.jpg

Zo'n orchidee is niet de makkelijkste bloem om te maken zeg  :mad:

2

Re: Cupcakes en een orchidee

Ziet er goed uit!

wat waren de andere optie's qua smaken?

Mango/kokos klinkt idd wel  :9  (verse mango?)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Er waren kokos-mango, witte chocolade-pistache en kokos-hazelnoot. Ik heb geen verse mango gebruikt, ik heb ergens gelezen dat dat niet samen gaat met boter. Dus ik heb die van Funcakes gebruikt, die is prima te doen, maar wel heel sterk, dus uitkijken dat je er niet teveel tegelijk in doet.

4 Laatst bewerkt door Maria1000 (25-11-2013 23:41)

Hij is anders wel verschrikkelijk goed gelukt! Mooi hoor! (Die orchidee dus hè.) En klinkt lekker.  :9

5

Wauw wat een schattige taartjes. De vulling klinkt heerlijk!

6

wow weer heeeeeel mooi en zeker erg strak
ik krijg t maar niet klaar met kleine  taartjes

"Life is what happens to you, while you're busy making other cakes"

7

Zijn die bolletjes trouwens van glazuur of zijn het 'kraaltjes'? En hoe krijg je ze in zo'n strak patroontje? Doe je dat gewoon uit de hand?

8

Die orchidee is echt prachtig! Daar moet ik me nog aan wagen

9

Maria1000 schreef:

Zijn die bolletjes trouwens van glazuur of zijn het 'kraaltjes'? En hoe krijg je ze in zo'n strak patroontje? Doe je dat gewoon uit de hand?

Die heb k gespoten met royal icing en het kleinste spuitmondje. Eerst heb ik deze gebruikt: http://www.deleukstetaartenshop.nl/fmm- … ce-polka-1 en daarna op elk gaatje een dotje royal icing.

10

ohh de orchidee is prachtig, weet hoe moeilijk die is  ;)

Wil je meer van mij zien, ga dan naar: www.beautifulcakes.nl of www.facebook.com/nicole.beautifulcakes

11

Prachtige taartjes! Die dotjes van royal icing, blijven die ook goed zitten als de taart een tijdje in de koelkast staat?

12

Aha duidelijk. Dank je wel.

13

nog van harte gefeliciteerd met je dochter en ik vind haar cupcakes heel lief en mooi. :)

De kleine taartjes zijn heel mooi en je orchidee is helemaal prachtig!!

En leuk om zo'n proeverij te doen en de vulling lijkt me heerlijk.

14

Anne-Marie63 schreef:

Prachtige taartjes! Die dotjes van royal icing, blijven die ook goed zitten als de taart een tijdje in de koelkast staat?

Ja hoor, ze bleven prima zitten. Je moet er alleen niet tegenaan stoten, dan kunnen ze eraf vallen.