1

Onderwerp: cake stapelen (dus geen biscuit !)

Ik ga voor kerst een kerstboom maken van cake. Gezien het snijwerk doe ik hem van cake in plaats van biscuit. Hij wordt in totaal zo'n 30 cm hoog, de stam ca 4 cm hoog en 10 cm doorsnede, en de boom start met zo'n 20 cm doorsnede en loopt uiteraard in een punt omhoog.

Ik smeer alleen dun botercreme tussen de lagen om ze te plakken en zal hier ook mee afsmeren, maar moet ik ook nog dowelen tussen de verschillende lagen cake?? Het lijkt me dat cake zwaar genoeg is om stevig op elkaar te blijven staan, of is dit niet waar?? Ik denk dat ik in de zijkanten van de boom, waar ie dus over de stam hangt wel stut tot op de drum, en dit verdoezel door de pakjes onder de boom, maar twijfel of en zo ja hoe ik de rest zou moeten stutten. Wat zouden jullie doen?? :s

2

Re: cake stapelen (dus geen biscuit !)

heeft er echt niemand ervaring / advies met het stapelen van cake??

3

Sorry, geen ervaring met het stapelen van cake...

Maar logischerwijs zou ik zeggen dat cake zwaarder en dus steviger is dan biscuit. Maaaaaar de bovenliggende lagen zijn óók van cake, dus ook extra zwaar?? Ik zou wel stutten in ieder geval  :Y

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Ik zou ook tussen de lagen een kartonnetje steken en dat idd met doses stutten. Dan ben je zeker dat het niet inzakt.