Onderwerp: Mijn eerste opdracht {graag tips!}
Ik kreeg een berichtje van een kennis. ''Ik ga mijn meisje ten huwelijk vragen en zag jou taart met roosjes, zou je een taart voor mij willen maken wat 'liefde' uitstraalt? Met 'ik hou van jou! in chocolade letters?''
Ik had even getwijfeld, durf ik het aan? Ik kan nog geen geheel strakke taarten maken, zitten nog vaak deukjes en scheurtjes in. Toch de opdracht aangenomen.
Volgens mij heb ik wel 100 x door huis geroepen ''ik bak nooit weer een taart'' ''Ik stop hier mee, en verkoop alles!''
Mijn taart was eerst dus verbrand.. Door de stress dus helemaal niet naar de temperatuur van de oven gekeken! Je snapt hoe boos ik op mezelf was, haha.
De roosjes had ik al als voorwerk gedaan, maar omdat het voor een ander is, ben ik nergens tevreden over.
Dan het bekleden van de taart. Het fondant niet te dun uitgerold, zat het mooi om heen.. tot ik eigenwijs nog 1 x extra aandrukte, en dat blijkbaar te hard deed. Het scheurde helemaal! Wat een ellende. Daarna de chocolade letters, veel geoefend en dat ging allemaal goed! Maar nu, veel te bibberig en trillerig natuurlijk.
De taart is dus lang niet zo geworden als wat ik gehoopt had, de klant komt het vanavond ophalen.
Sorry voor het verhaal, maar oooo. ik moest het toch even kwijt, haha!

Groetjes,
Wilstinique

. Ik schrijf mijn letters ook nooit zelf, ben ik ook te trillerig voor en wordt dus niet mooi. En ik snap je stress....heb ik zelf soms nog steeds last van en roep dan ook dat ik alles ga verkopen