1

Onderwerp: idee voor aanvullend ingredient?

voor onze verjaardagen volgende week wil ik een soort stapeltaartje maken. het worden twee verschillende taartjes, om iedereen zijn eigen smaak te geven, maar ik mis de inspiratie voor een laatste lekkere (aan)vulling

het kleine boltaartje wat bovenop komt wordt: standaard biscuit, gevuld met koffie bavaroise en afgesmeerd met kaneel bc
de grotere taart er onder wordt: chocolade biscuit, peren bavaroise en afgesmeerd met anijs bc.

nu zou ik beide taartjes graag nog een extra vulling geven, maar ik weet niet zo goed wat. pure chocoladeganache past qua smaak denk ik wel, maar ik ben bang dat het dan zo'n 'bom' wordt. een ander idee heb ik niet echt. wie kan mij helpen?

2

Re: idee voor aanvullend ingredient?

Die onderste zou ik geen nieuwe smaak aan toevoegen -  anijs, peren en chocolade, dat zijn er al 3. Maar je zou inderdaad chocomousse ofzo (met stukjes peer erop) in de tweede laag kunnen doen, dan blijf je bij de zelfde smaken. Of gewoon 2 laagjes perenbavarois.

Bij de boventaart mist denk ik iets fris, je hebt de koffie en kaneel en ik zou daar geen chocolade bij doen. Wordt denk ik erg machtig. Misschien ongezoete slagroom nemen, evt met wat kaneel erdoor (?). Gewoonlijk probeer ik altijd een fruitsmaak in de combi te doen, maar ik weet even geen fruit wat lekker combineert met koffie en kaneel...

Maar ach, voor een klein boltaartje is het misschien ook al wel genoeg met de koffie + kaneel smaakcombi en geen extra vulling. Je moet het er ook ingepropt krijgen ;)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Re: idee voor aanvullend ingredient?

haha, daar zat ik later ook aan te denken. het bovenste taartje wordt een het 'bergje' op de sneeuw taart.

ik kon inderdaad ook geen passend fruit vinden voor deze combinaties.

in de perenvariant ga ik denk ik verse gekaramelliseerde peren (stukjes) verwerken.