1

Onderwerp: Bloemen in taart steken?

Hallo allemaal!

Ik heb even een vraag, sinds kort is het me gelukt om bloemen te maken met ijzerdraad in de blaadjes en samengebonden met tape.
Nu vraag ik me af hoe jullie die altijd in de taart steken. Gewoon zo er in prikken? Dat tape voelt best plakkerig.. Dat komt dan toch in de taart of kan dat geen kwaad?

Ik hoor graag hoe jullie dat doen!

Groetjes Kelly

2

Re: Bloemen in taart steken?

Als het in een rietje past zou ik het zo doen, maar er zijn ook speciale flowerpicks (of zoiets) voor. Te koop bij verschillende webshops

3

Esther68 schreef:

Als het in een rietje past zou ik het zo doen, maar er zijn ook speciale flowerpicks (of zoiets) voor. Te koop bij verschillende webshops

Een rietje!! Goed idee! :Y Weet niet of het past, maar goed idee :)
Die picks zijn inderdaad ook een goede suggestie, niet heel duur zie ik!

Thanks! :D Kan ik weer rustig slapen vanavond  ;)

4

ik heb het vorige keer gedaan met een soort tandenstokers wat grotere die stevig aanvoelde en er zo uit gehaald konden worden.. de persoon blij en ik ook want het stond stevig ;)  succes ermee:)

5

Nog een tip: een rolletje fondant/marsepein eerst in het rietje doen, zodat de ijzerdraadjes niet in contact komen met de taart!

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

6

judith37 schreef:

ik heb het vorige keer gedaan met een soort tandenstokers wat grotere die stevig aanvoelde en er zo uit gehaald konden worden.. de persoon blij en ik ook want het stond stevig ;)  succes ermee:)

Ik snap niet helemaal wat je bedoeld...?  :o :(

7

e.b.m. schreef:

Nog een tip: een rolletje fondant/marsepein eerst in het rietje doen, zodat de ijzerdraadjes niet in contact komen met de taart!

Daar zat ik nog mee!! Ik dacht ik maak het rietje extra lang, maar dit is een betere oplossing :Y

Ik denk ook om gewoon flowerpicks te gebruiken, maar vraag me af hoe stevig dit is... Het is een aardig gat in je taart en wat als de stengels van de bloem niet dik genoeg zijn, dan bungelen ze er een beetje in...?

8 Laatst bewerkt door e.b.m. (26-11-2013 11:39)

Het fondant in de rietjes heeft als 2e functie het op zijn plek houden van de steeltjes. Fondant zou je om die reden ook met de flowerpicks kunnen gebruiken. (Gaat wel meer fondant in!)

"Ik weet het zeker...........denk ik!"