1

Onderwerp: Stapeltaart, hoe bewaren?

Hoe bewaren jullie een stapeltaart die nog opgehaald moet worden? Gestapeld in de koelkast, of de taarten ongestapeld, dus los van elkaar? En als ze los staan, kan ik dan ik ook al de choco sticks erin doen om te stutten?

Re: Stapeltaart, hoe bewaren?

Bij mij staat een stapel altijd gestapeld in de koelkast. Ik gebruik geen choco sticks maar houtjes.
Gaat altijd prima. Tot nu toe  ;)

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

3

Ik bewaar ook in de koelkast, maar meestal wel in losse dozen omdat ik gestapeld vervoeren eng vind.  ;) Stutten doe ik met cakepopstokjes, die gaan er op de dag van serveren in.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

4

Ik bewaar gestapeld in de koelkast als het om twee lagen gaat, ik stut alleen met kartons en bamboodowels .
Bij drie lagen staat de toptaartje los tot levering, en dan zit tussen de onderste twee lagen een drum in plaats van kartons.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

5

Ik stapel meestal pas vlak voordat de taart opgehaald wordt, of ik deze wegbreng. De houten dowels (durf echt niet met iets anders te stutten  ;) ) steek ik er ook dan pas in. Ik gebruik bij stapels ook cakeboards en zorg dat de taarten waterpas zijn (meet zelfs echt met een waterpas  ;)), zodat de basis al goed is.

6

Tummie-junior schreef:

Bij mij staat een stapel altijd gestapeld in de koelkast. Ik gebruik geen choco sticks maar houtjes.

Welke houtjes gebruik jij?

7

ik gebruik maisprikkers. lekkere dikke stokjes die wel gemaakt zijn voor voedsel.
chocoladestokjes doe ik ook wel eens, maar dan echt niet voor een zware boventaart of bij 3 lagen.
alleen als er een klein taartje bovenop komt.

als het lukt zet ik hem gestapeld in de koelkast tot hij opgehaald wordt. zo is hij lekker stevig tijdens het vervoer.
als dat niet lukt dan laat ik ze los in de koelkast staan. tot hij bijna opgehaald wordt, dan snel stapelen en hopen dat ze op tijd komen.

of het moet een vulling zijn die niet in de koelkast hoeft, dan laat ik hem wel eens buiten de koelkast staan als het echt niet past.

Lizetje schreef:
Tummie-junior schreef:

Ik gebruik cakepop stokjes of bamboe stokjes.

Groetjes, Sandra
Www.tummiesbakery.nl

9

Tummie-junior schreef:
Lizetje schreef:
Tummie-junior schreef:

Ik gebruik cakepop stokjes of bamboe stokjes.

Waar kun je bamboe stokjes kopen?

Tot 3 lagen dowel ik met maiskolfprikkers. Bij meer lagen doe ik in de taarten eronder die dikke holle dowels van Wilton. Ik gebruik cakedrums en plak de lagen aan elkaar met royal icing. Meestal is dat de avond van te voren, dus dan is het lekker stevig als ik hem moet vervoeren de dag erna. Ik stapel dus altijd van te voren. Bij meer dan 3 lagen stapel ik de bovenste lagen op locatie erop.

11

taartjesdroom schreef:

Tot 3 lagen dowel ik met maiskolfprikkers. Bij meer lagen doe ik in de taarten eronder die dikke holle dowels van Wilton. Ik gebruik cakedrums en plak de lagen aan elkaar met royal icing. Meestal is dat de avond van te voren, dus dan is het lekker stevig als ik hem moet vervoeren de dag erna. Ik stapel dus altijd van te voren. Bij meer dan 3 lagen stapel ik de bovenste lagen op locatie erop.

Waar krijg je maiskolf prikkers?

Die kan je kopen bij Paardekoper of Sligro, maar sommige webwinkels verkopen ze ook. Bijvoorbeeld hettaartatelierdur.

13

taartjesdroom schreef:

Die kan je kopen bij Paardekoper of Sligro, maar sommige webwinkels verkopen ze ook. Bijvoorbeeld hettaartatelierdur.

Dan ga ik bij de sligro kijken. En dan zaag je ze gewoon op maat?

Ik heb zo'n tuinschaar die ik alleen hier voor gebruik. Pas wel op dat hij recht afknipt, want de meeste knippen schuin.