1 Laatst bewerkt door marieke84 (15-11-2013 16:58)

Onderwerp: Pot vol Kruidnootjes

Met dit nieuwe "Pot vol" idee liep ik al een tijdje en ik heb ook regelmatig de vraag gekregen of ik niet ook een "Pot vol" versie kon bedenken voor Sinterklaas en dit jaar is het er dan eindelijk van gekomen. Een pot met daarin de droge ingrediënten waarmee of kruidnootjes kunt maken of speculaasjes.

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/potvollaagjes-1024x723.png

Natuurlijk heb ik ze zelf ook even uitgeprobeerd om te testen en te proeven:

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/potvolovernplaat-1024x723.png

En ik heb ook leuke printables voor om de pot heen gemaakt:

http://gewoonmarieke.com/wp-content/uploads/potvolvoorenachterkant-1024x723.png

Voor het exacte recepten, de hoeveelheden, de inhoud van de pot en de exacte laagjes kun je terecht op mijn blog.

Klik hier voor het bericht

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

2

Re: Pot vol Kruidnootjes

Fantastisch weer!! Erg leuk!

"Cut my pie into four pieces, I don't think I could eat eight." Yogi Berra

Echt heel leuk, ze staan ook nog steeds op mijn lijstje die potjes!!

4

lieke-webbie schreef:

Gewoon doen zou ik zeggen. Het is ook zo leuk om te geven. Ik heb ook de Pot vol Koekjes en de Pot vol Brownies op mijn blog staan.

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

marieke84 schreef:
lieke-webbie schreef:

Gewoon doen zou ik zeggen. Het is ook zo leuk om te geven. Ik heb ook de Pot vol Koekjes en de Pot vol Brownies op mijn blog staan.

Ja ik had ze gezien! Ik vergeet altijd als ik bij de xenos ben om van die potjes te kopen. Ik moet van de week weer in de stad zijn en dan ga ik er echt aan denken! Super dat je ze zo met ons wilt delen!

6

Wat ontzettend leuk om te geven voor sinterklaas. Bedankt.

Tieneke

7

Leuk is die hé! Heb ik vorig jaar ook voor mijn schoonzus gemaakt, viel erg in de smaak!

8 Laatst bewerkt door marieke84 (15-11-2013 19:20)

Jessi bakt schreef:

Leuk is die hé! Heb ik vorig jaar ook voor mijn schoonzus gemaakt, viel erg in de smaak!

Wat voor een recept heb jij toen gebruikt? Want ik heb namelijk eerst gezocht of er al een recept bestond voor een Pot vol Kruidnootjes maar ik heb geen recept ergens online gevonden voor een soortgelijke pot. Ik heb dit recept ook zelf getest en uitgeprobeerd.

9

Goh, wat vervelend nou, moet ik morgen weer een recept voor kruidnootjes uitproberen....   :D

Ik had al eerder een recept geprobeerd, maar vond de nootjes en de koek nogal 'compact' zeg maar....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

10

jo-oosie schreef:

Goh, wat vervelend nou, moet ik morgen weer een recept voor kruidnootjes uitproberen....   :D

Ik had al eerder een recept geprobeerd, maar vond de nootjes en de koek nogal 'compact' zeg maar....

Bedoel je het recept voor een Pot vol Koekjes? Want mijn ervaring is dat die niet zo compact zijn. Door de havermout en het zuiveringzout worden ze juist best luchtig en brossig.

Deze kruidnootjes zijn in elk geval lekker luchtig door het zelfrijzend bakmeel.

Groetjes Marieke

11 Laatst bewerkt door jo-oosie (15-11-2013 21:33)

marieke84 schreef:
jo-oosie schreef:

Bedoel je het recept voor een Pot vol Koekjes? Want mijn ervaring is dat die niet zo compact zijn. Door de havermout en het zuiveringzout worden ze juist best luchtig en brossig.

Deze kruidnootjes zijn in elk geval lekker luchtig door het zelfrijzend bakmeel.

Groetjes Marieke

Oh haha.... ja zo kun je mijn berichtje ook lezen...

Maar nee, ik bedoelde de kruidnootjes en de koekjes die ik ook van dat deeg had gemaakt...
Was ook met zelfr bakmeel, maar andere verhoudingen.
Ik ga het gewoon uitproberen, tanx.

Ps zou het ook lekker zijn met roomboter of is margarine toch het beste?

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

12

marieke84 schreef:
Jessi bakt schreef:

Wat voor een recept heb jij toen gebruikt? Want ik heb namelijk eerst gezocht of er al een recept bestond voor een Pot vol Kruidnootjes maar ik heb geen recept ergens online gevonden voor een soortgelijke pot. Ik heb dit recept ook zelf getest en uitgeprobeerd.

Ik heb gewoon een recept voor kruidnootjes uit een bakboek genomen en daarvan alle droge ingrediënten laagje voor laagje in de pot gedaan. Ik deed alleen dunnere laagjes steeds i.p.v. twee dikke lagen meel... dus zeg maar meel, suiker, meel, kruiden, meel, suiker, meel enz. Vond ik mooier er uit zien.

13

jo-oosie schreef:
marieke84 schreef:
jo-oosie schreef:

Groetjes Marieke

Oh haha.... ja zo kun je mijn berichtje ook lezen...

Maar nee, ik bedoelde de kruidnootjes en de koekjes die ik ook van dat deeg had gemaakt...
Was ook met zelfr bakmeel, maar andere verhoudingen.
Ik ga het gewoon uitproberen, tanx.

Ps zou het ook lekker zijn met roomboter of is margarine toch het beste?

Oooh heb het idd verkeerd gelezen, haha. Met boter bedoel ik altijd roomboter. Ik gebruik sowieso als ik bak alleen maar roomboter, als je toch slecht bezig bent moet je het ook goed doen, haha. Maar dit recept gaf bij mij echt brosse luchtige kruidnootjes.