1

Onderwerp: HELP, lichte paniek

Hoi hoi,

Ik heb heel dringend hulp nodig.
Sorry als dit op de verkeerde plek staat, maar ik heb lichte paniek.

Ik moet een taart maken voor een kinderverjaardag, een grotere ronde met een klein boltaartje van 12 cm erop.
Nu komen ze m donderdagmiddag ophalen voor vrijdag, ik wil dan de taarten woensdag bakken en donderdag afwerken.

Maar nu komt het, ik heb nog nooit gestapeld :(
Ik denk dat het het gemakkelijkst is met chocosticks, maar WAAR VIND IK DIE ??? ik wil geen gevulde, want de taart krijgt een aardbeienroomvulling, daar smaakt niet alles bij. Ik heb op verschillende plaatsen gezocht, maar overal zijn ze gevuld.

IS ER IEMAND DIE ME KAN HELPEN?

(oja, zou ik het boltaartje los meegeven in de auto, of kan ik dat er toch al opzetten?)

2 Laatst bewerkt door "yvonne 72" (16-11-2013 22:59)

Re: HELP, lichte paniek

Je boltaartje is niet zo groot en waarschijnlijk ook niet zwaar.
Je kan dan ook met rietjes ondersteunen.
En anders lukt het ook prima met houten dowels.

groetjes yvon

3

omdat het om een kindertaart gaat is kit kat ook een goede optie
ik zou gewoon van te voren stapelen en wat icing er voor de zekerheid tussen doen, dan blijft het mooi zitten, op mijn site staat ook zo'n taartje, ging prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

p.s. de chocostick lagen vorige week in de smaak puur nog bij de aldi

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

dank jullie wel voor de tips
ik wist neit dat het ook met rietjes ging

Ik ga maandag meteen even langs de aldi, nog een keer kijken.
en als dat zo goed werkt, zet ik het er idd meteen bovenop.

Nog 1 vraag: zet je dan geen taartkarton ertussen?

Allemaal ontzettend bedankt!

6

Ik stapel echt alleen met houten dowels. Wil het risico niet lopen op instorten. Soms wil ik nog wel eens met sateprikkers stutten, maar dan moet het een licht taartje/boetseersel zijn. Een 12 cm zou ik dus bv ook met sateprikkers stutten..

7

Ik gebruik die "vierkante" sateprikkers en die doe ik dan in een rietje.
(op maat geknipt)
Maar alleen als er maar een klein taartje bovenop gaat.
Ik zou nooit met chocolade sticks durven

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

Ik heb vorige week een 22x8 cm taartje gestapeld met de chocosticks van ah, zat wel fudge in maar werkte goed...

9

Ja, wel een taartkarton gebruiken. Dit doe ik zelfs bij zware decoraties die op een taart komen  :Y

@mamski: ik lees wel vaker dat iemand houten sateprikkers in een rietje doet, en dan in de taart. Maar eigenlijk begrijp ik dit nooit zo  :o . Ben dus wel benieuwd naar je reden waarom je dit zo doet  ;)

10

Altijd dubbel zijdig karton ertussen, zodat de vetvrije kant zowel op je onderste taart ligt als onder je bovenstetaartje zit.
Ik stut met bamboodowels en heb een keer met chocosticks van de Ah gestut, toen ging het om een mini taartje van 8cm wat erop ging, de onderste taart was toen wel van chocola......

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

11

Ik heb vorige week nog zo'n stapel gemaakt
onderste taart biscuit, 2x gevuld, erbovenop een blanda 12 cm van cake, ook gevuld.
heb niks gestut, maar geen enkel probleem hoor! En zo doe ik het vaker!!
dus, niet te druk om maken, zou ik zeggen!  :)

12

dank jullie voor alle advies!

Woooow Suus, dat is best lef hebben!!!
Maar ik ben blij te horen dat het goed gelukt is!!!

Inmiddels heb ik chocosticks gevonden, inderdaad bij de aldi (sint assortiment), is melk, maar dat is prima.

Super bedankt en ik heb alle tips opgeslagen, zeker voor als ik hoger ga stapelen!!!