Onderwerp: kaneel-broodjes-cupcakes!
Kaneel-broodjes in cupcake vorm, heerlijk! En ook erg leuk om zo te eten, je trekt steeds een plakje van je "cupcake" af.. onze zaterdags lunch vandaag.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » kaneel-broodjes-cupcakes!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kaneel-broodjes in cupcake vorm, heerlijk! En ook erg leuk om zo te eten, je trekt steeds een plakje van je "cupcake" af.. onze zaterdags lunch vandaag.
Ziet er heerlijk uit!
Wil je misschien je recept delen want hier zijn ze gek op alle soorten kaneelbroodjes!
Mmmmm lekker!! Wil ook wel het recept
Hellep... bij bijna alles wat ik maak wordt het recept gevraagd, hihi... nou ja, ik zie het maar als compliment!
Ik heb het recept uit het engels vertaald, dus is het niet met grammen maar met cups...
1/4 cup warm water
1 EL Honing
3/4 cup yoghurt of karnemelk
1 1/2 TL zout
3 cups bloem
2 TL gist
Alles met elkaar mengen en heel goed kneden (zeker 10 minuten)
1 uur afgedekt laten rijzen.
in tweeën delen.
1 deel uitrollen tot een vierkante lap van ongeveer 30 bij 30 cm.
3 EL gesmolten boter op strijken met een kwast, 1/4 cup suiker er overheen verdelen en kaneel naar smaak. Dan in 6 repen snijden, repen op elkaar stapelen, de bovenste andersom zodat de boven en onderkant zonder suiker zijn, dan is 6 blokjes snijden en elk blokje op zijn zij in je ingevette cupcakeblik zetten.
Herhalen met de andere helft
30 minuten laten rijzen, ondertussen de oven voorverwarmen op 190 graden.
Dan afbakken in 20 tot 25 minuten.
Oh, wat leuk en wat heerlijk. Ben gek op kaneelsuiker! Dus bedankt voor het recept en je idee.
Tieneke
Bedankt voor het recept!!
Mmm dat ziet er lekker uit.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Klein & fijn: Cupcakes, koekjes & los suikerwerk » kaneel-broodjes-cupcakes!