1

Onderwerp: met 1 liter slagroom.....

krijg je dit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KAXHHA6.jpg
Onze jongste werd gisteren 2 jaar.
Ik wilde de stroopwafeltaart graag uitproberen. Ik heb er een slagroomtaart bij gemaakt. En toen bedacht ik dat er ook nog best een banoffeetaart bij kon. Ze zijn alle drie klein. Rond 18 cm.
Niet te veel gebak en toch lekker keus.
De slagroomtaart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TWDN3HL.jpg
De banoffeetaart:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZD8MGQRA.jpg
En de stroopwafeltaart. De smaak was erg lekker, maar verder totaal mislukt. Het aansnijden lukte niet. De bodem was veel te hard. Ook toen hij al een poosje uit de koelkast was. Toen ik hem eenmaal aangesneden had liep de zwitserse room er helemaal uit. Het ligt nu als een grote klodder room op een bord. Je ziet niet eens meer dat het een taart was. :/
Hier een foto van voor het aansnijden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FCRRS7CN.jpg

Bedankt voor het kijken. Tips en feedback zijn altijd welkom!!

Groetjes Gerien

2

Re: met 1 liter slagroom.....

Gefeliciteerd metbje jongste spruitje.
Je taarten zien er lekker uit. Jammer dat de laatste niet gelukt is uit eindelijk.

Wat voor recept heb je daarvoor  gebruikt? Dan kunnen we gerichte tips geven.

Groetjes

3

Mooie taarten en nog van harte gefeliciteerd.

Met het snijden van de stroopwafel taart had ik ook hele grote problemen en heb hier toen verschillende tips gekregen.

Zo ook dat je de bodem niet te fijn moet maken, taart alvast van te voren snijden .

hier kan je het nalezen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=231395

ik ga het zelf binnenkort toch ook weer uit proberen :Y want de smaak is heerlijk!!

4 Laatst bewerkt door grietje (15-11-2013 10:58)

Pietje schreef:

Gefeliciteerd met je jongste spruitje.
Je taarten zien er lekker uit. Jammer dat de laatste niet gelukt is uit eindelijk.

Wat voor recept heb je daarvoor  gebruikt? Dan kunnen we gerichte tips geven.

Groetjes

De stroopwafeltaart stond in de allerhande en komt van Laura's bakery.

Baklataart schreef:

Mooie taarten en nog van harte gefeliciteerd.

Met het snijden van de stroopwafel taart had ik ook hele grote problemen en heb hier toen verschillende tips gekregen.

Zo ook dat je de bodem niet te fijn moet maken, taart alvast van te voren snijden .

hier kan je het nalezen

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=231395

ik ga het zelf binnenkort toch ook weer uit proberen :Y want de smaak is heerlijk!!

Ik heb ook bij Laura's bakery zitten lezen in de reacties. Daar las ik nu ook dat de bodem niet te fijn moet zijn. Dat probeer ik zeker de volgende keer. Bij die reacties las ik ook dat er vaker het probleem was met de uitlopende vulling.
Daar moet ik me toch eens in verdiepen. Misschien had ik mijn slagroom niet stijf genoeg geklopt.

Groetjes Gerien

5

Ik heb de stroopwafeltaart gemaakt met banketbakkersroom van een mix en dan met half slagroom en half mascarpone en toen was hij goed stijf. En heel lekker trouwens.

Tieneke

6

Tante Tien schreef:

Ik heb de stroopwafeltaart gemaakt met banketbakkersroom van een mix en dan met half slagroom en half mascarpone en toen was hij goed stijf. En heel lekker trouwens.

Tieneke

Wordt de smaak dan niet anders? Ik heb 1x aangevette slagroom gemaakt, met mascarpone. Dat vond ik niet zo heel lekker.

Groetjes Gerien

7

Geen idee, ik heb deze taart maar 1 keer gemaakt en dat was met de helft mascarpone. Bij mij vonden ze hem heerlijk, en ik ook. Je krijgt een subtiele vanillesmaak.

Tieneke

8

mmmm, misschien dan toch eens proberen.
Het is zo jammer als je een lekkere taart hebt die helemaal uit elkaar gaat. Hij was eigenlijk niet meer aan anderen voor te schotelen.
Heb het toch gedaan :o  De smaak was prima en het waren alleen (schoon)zussen en (schoon)ouders. ;)

Groetjes Gerien

9

Toevallig dit weekend deze taart ook gemaakt, maar zonder problemen. Ik had inderdaad de stroopwafels in stukjes gesneden en niet gemalen; prima aan te snijden. Aan slagroom klopvast toegevoegd. Groot succes.

10

AnnaG schreef:

Toevallig dit weekend deze taart ook gemaakt, maar zonder problemen. Ik had inderdaad de stroopwafels in stukjes gesneden en niet gemalen; prima aan te snijden. Aan slagroom klopvast toegevoegd. Groot succes.

Fijn om te lezen. Dat geeft moed ;)
Ik denk dat ikzelf de slagroom niet stijf genoeg had geklopt. Ik was bang dat ik hem te ver door zou slaan, maar toen ik ermee bezig was merkte ik dat hij nog best slap was.
Volgende keer toch langer mixen.
Ik had ook klopfix gebruikt :Y

Groetjes Gerien

11 Laatst bewerkt door Jet1975 (08-01-2014 23:18)

Gisteren ook de stroopwafel taart gemaakt uit de Allerhande.... een ramp... Had nu maar eerder dit bericht gelezen, dan had ik hem niet gemaakt of aangepast... De karamelsaus liep over de hele taart uit en de bodem... niet mijn smaak. Bedankt voor de tips die ik hier nu lees, misschien toch nog eens proberen...

12

Jet1975 schreef:

Gisteren ook de stroopwafel taart gemaakt uit de Allerhande.... een ramp... Had nu maar eerder dit bericht gelezen, dan had ik hem niet gemaakt of aangepast... De karamelsaus liep over de hele taart uit en de bodem... niet mijn smaak. Bedankt voor de tips die ik hier nu lees, misschien toch nog eens proberen...

Balen hè, als het niet wordt wat je in gedachten hebt.
Ik wil hem toch echt nog eens maken.
Pas had ik zwitserse room zelf gemaakt voor in een taart. Hij was heerlijk, maar weer veel te dun.
Ik moet dus eerst eens op zoek naar een lekkere stevige zwitserse room voor ik deze taart nog eens maak.

Groetjes Gerien

13

Ik heb hem ook gemaakt. Klopfix toegevoegd aan de slagroom en absoluut geen halve fles karamelsaus gebruikt. Maar een paar lepels, vond ik meer als voldoende.
Bij mij mislukte de BBR toen ik het recept volgde, gelukkig had ik nog mix staan.
Probleem met de bodem hadden wij ook, maar kregen hem gelukkig toch redelijk aangesneden.