1 Laatst bewerkt door viaDaniëlle (15-11-2013 18:08)

Onderwerp: Kennen jullie het 'schoenmaatjesproject' van Edukans?

Een leuk project van Edukans. Een kind vult een schoenendoos voor een kind in een ver land. Helaas moet daar tegenwoordig een bijdrage voor de verzendkosten bij. De klas van mijn dochter verzorgde een markt om geld in te zamelen voor de verzendkosten. Ik doneerde een schoenendoos taart. (grappig als je het plein op komt en kinderen roepen: "daar is de taart!" oeps) De totale opbrengst van de markt was bijna 400 euro!
Dit was mijn bijdrage:

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1454789_588147321223015_2029576953_n.jpg

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Kennen jullie het 'schoenmaatjesproject' van Edukans?

Erg leuk gedaan en een leuk en goed project :Y

3

Wat een leuke taart heb je gemaakt, super. Ik vind het ook zo'n leuk project om aan mee te doen. Heb je weleens een filmpje op het web gezien van zo'n dotje die de doos in ontvangst neemt. Hij/zij gaat helemaal stralen en dansen (maar doet de doos niet open). Zo ontroerend.

Tieneke

Dank jullie wel.

Ja, leuk he. En zo kunnen kinderen zelf goed helpen.
En super dat deze klas op deze manier aan de verzendkosten komt.

5

Ja, k ken het schoenmaatjesproject. Onze kinderen doen daar ook altijd aan mee. Kids4you doet het trouwens ook, en daar zijn de verzenkosten lager (kwamen we later achter)
Maar wat een geweldige bijdrage met deze taart. Hij is zo mooi!
En Mooi gedaan dat de kinderen zelf acties hebben om het geld bij elkaar te sparen. Dan is het ook ècht wat doen voor de ander...
Respect!

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

Bedankt voor de tip, mickeymama.

7

Ik ken het project en ik vind het fantastisch dat jij er zo je LEKKERE,MOOIE bijdrage aan levert!! :thumb:  :thumb:

Thanks!

9

Ik doe elk jaar mee, 2 weken geleden 2 schoenendozen ingeleverd bij  mijn vaders kerk.

Normaal haalde ik altijd de schoenendozen bij Ziengs in Almelo maar daar doen ze er sinds een jaar niet meer aan,  :nooo erg jammer want hun betaalden de verzendkosten dan, en dat is dan weer mooi meegenomen.

Ook geeft mijn zoontje (5) altijd een speelgoedje van hem aan een ander kindje (1 van de schoenendozen)
Zo leert mijn kind ook dat er kinderen zijn die niks of erg weinig hebben.

Erg goeie actie, eigenlijk zou iedere Basisschool dit moeten doen!!!

10

Je taart is erg leuk en wat goed dat er geld is opgehaald! Ik vind het zo'n tof project. Als kind (toen het nog Operatie Schoenendoos heette) maakten wij er altijd 2 pp, eentje voor school en eentje voor de kerk. En er ging inderdaad altijd minimaal een speeltje van onszelf in, als oefening in het 'samen delen'. Ik hoop dat het nog bestaat als ik zelf kinderen mag krijgen. :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl