1

Onderwerp: Decoratie/boetseer boeken

hoi,

ik ben op zoek naar een goed boek over het boetseren van figuren/dieren enz voor op taarten.

Iemand suggesties welke ik het beste kan gaan gebruiken? Er zijn er zoveel te koop dat ik niet zo goed weet wat ik dan moet kiezen..

Het liefst is het een boek met allerlei figuren erin, als dat er niet is zou ik graag het favoriete boek van jullie willen weten voor dieren en poppetjes!

Alvast bedankt!

2

Re: Decoratie/boetseer boeken

Ik ben zelf erg te spreken over de boeken van Wendy Schlagwein. Niet alleen over boetseren, maar de boetseersels erin zijn zeer duidelijk uitgelegd.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

3

Ik ben helemaal te spreken over het boek 'Kruimeldiefjes' van twee dames van dit forum (Leonie en Femke). Ze leggen erg goed en duidelijk uit hoe je de mooiste staande poppetjes kan maken. Binnenkort ga ik ook en review hiervan op mijn blog zetten, echt een leuk en goed boek en niet al te duur.
Een aanrader!

Groetjes, Marleen!
Neem ook eens een kijkje op mijn blog voor veel zoete (on)zin: www.zoetezinnen.nl

4

Siska1974 schreef:

Ik ben zelf erg te spreken over de boeken van Wendy Schlagwein. Niet alleen over boetseren, maar de boetseersels erin zijn zeer duidelijk uitgelegd.

Mag ik dan ook vragen welk boek van haar jij het leukst vindt? Waar heb jij het meest aan gehad?

Ik zet sowieso beide namen op mijn verlanglijstje, aangezien en Sinterklaas en mijn verjaardag en Kerst eraan zit te komen! Heb ik dat alvast klaar! Nog meer tips? Alles is welkom! Ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met taarten maken en moet mijn eerste 'boetseersel' nog maken.

5

Zoetezinnen schreef:

Ik ben helemaal te spreken over het boek 'Kruimeldiefjes' van twee dames van dit forum (Leonie en Femke). Ze leggen erg goed en duidelijk uit hoe je de mooiste staande poppetjes kan maken. Binnenkort ga ik ook en review hiervan op mijn blog zetten, echt een leuk en goed boek en niet al te duur.
Een aanrader!

Ik ga je 'volgen' op facebook! Lijkt me erg leuk om allemaal te lezen en te bekijken!

6

De boekjes met voorbeelden voor Fimo klei zijn ook erg leuk. Zoals bijv. Conchita's fimo kindercursus. Is wel een boekje voor kinderen, maar daardoor wel heel erg duidelijk uitgelegd. Op  marktplaats kun je heel veel fimo klei boekjes vinden.

En hoewel de vraag niet aan mij gesteld was, ik vind het eerste  boek van Wendy (Een jaar vol taart) het mooist. Ook erg duidelijk uitgelegde boetseersels.

7

Bedankt voor deze suggesties!  :Y
De eerste 2 boeken heb ik inmiddels binnen.
50 feestelijke taarten en stoere taarten... :thumb:

Kruimeldiefjes en een jaar vol taart heb ik voor mn verjaardag gevraagd!  :Y

8

Ik heb een jaar vol taart van Wendy, daar heb ik echt al veel mee gedaan.
Het tweede deel heeft mijn schoonzusje en die heb ik wel eens van haar geleend, maar het eerste deel gebruik ik echt het vaakste.
En ik heb net via de post haar nieuwste boek gekregen, van een vriendin in Limburg voor mijn verjaardag morgen.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!