1

Onderwerp: Wat uitprobeersels voor de regenachtige middagen :)

Tja wat doe je als het weer eens een middag regent en je met je zoontje niet naar buiten kunt. Juist het één en ander uitproberen :) Ditmaal samen met Jasper pepernoten gemaakt.
Tevens kwam ik er achter dat er 2 mixen aan de tht waren, dus ook die maar even gemaakt :) (gelukkig kreeg ik nog visite die week ;) )
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-HCWUHGNK.jpg

En een recept die ik gistermiddag wilde uitproberen was speculaasbrokken. Aangezien wij niet zo van de amandelen bovenop houden (en ik het ook niet in huis had ;) ), heb ik die maar weggelaten.
Tevens een heerlijk recept ontdekt tijdens de sweet table van mijn zoontje 2 weken geleden, chocolate fudge. En die zijn gewoon lekker om tussendoor te snoepen, daarom ook weer even een koektrommel vol van in de koelkast staan ;) Volgende keer ook nog eens met nootjes e.d. uitproberen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-OLZPMDI8.jpg

2

Re: Wat uitprobeersels voor de regenachtige middagen :)

Ziet er allemaal erg lekker uit :)

Welk recept gebruik je voor de fudge?

3

Thanx!! Het is een heel makkelijk, alleen maar een mix van gecondenseerde melk en chocolade. Uiteraard opgeslagen op mijn pinterest ;)
http://www.pinterest.com/pin/570479477769865034/

4 Laatst bewerkt door Carien (12-11-2013 19:50)

wat een heerlijke dingen heb je gemaakt :Y  :thumb:  :thumb:

Voor een gevulde fudge:

Rocky Road Fudge:

Je hebt nodig:
1 blikje gecondenseerde melk (Friesche vlag)
400 gram chocolade, wit/melk/puur
120gr noten (gehakt, macadamia's, amandelen, walnoten, pistache)
150gr cranberries (en/of rozijnen)
2 handjes mini-marshmallows of grotere in vieren geknipt
Extra:
Ovenschaal rechthoek of vierkant 20
bakpapier
steelpan

Zo maak je het:
Zet de steelpan op het vuur. Giet de gecondenseerde melk hierin en voeg de chocolade in brokjes bij de melk.
Laat dit op een laag vuurtje al roerend samensmelten tot een smeuïg geheel.
Zodra de melk en de chocolade goed vermengt zijn met elkaar haal je de pan van het vuur en voeg je de andere ingrediënten toe.
Roer dit even door elkaar en stort het mengsel uit in de ovenschaal. De bodem van de ovenschaal bekleedt je van te voren even met een velletje bakpapier.
Zet dit minstens een halve dag in de koelkast om af te koelen. Haal daarna de plak uit de schaal en snijd de fudge in mooie stukjes.

Ook errug lekker: half witte/half melkchocolade met gedroogde ananas en cranberry's, marshmallows, pecannoten en kokos!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Thanx Carien, ook voor het recept!!

Dat is hetgeen waar ik een zakje van had gekocht bij de DLT-stand op een beurs, maar ik kon toch echt niet meer op de naam komen. Ik ga het gelijk even opslaan :)
Hmmm, de weekboodschappen moeten nog gehaald worden dus wellicht volgend weekend dan toch nog maar een keer aan de slag ;)
(volgens mij heb ik mijn 'zwangerschapslust' gevonden  :shh: )