1 Laatst bewerkt door XLisa (11-11-2013 22:55)

Onderwerp: eerste keer frosting gemaakt ! #roze rozen

mijn broer vond toch dat het een bruidstaart was :nooo  :o

vandaag voor het eerst frosting gemaakt. lang mee bezig geweest en bijna iedereen vond bc toch lekkerder (ook ik)  hmm de frosting was teweinig voor de hele taart, ik had het verkeerde spuitmondje, de fondant scheurde omdat het te hard was en de 2 cakes (!) waren te laag (tip?). ofterwijl alles ging mis...
maar toch blij met het resultaat.
ben nog wel een beginnen hoor ! en 13 dus nog niet zo veel ervaring !

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MJ4ZDIH-D.jpg

groetjes, lisa !

2

Re: eerste keer frosting gemaakt ! #roze rozen

Ik vind het wel heel erg knap! Ziet er ook goed uit.
Hier wel een paar tips. Misschien heb he er wat aan.
Als fondant te hard is moet je hem langer kneden. Ik werk zelf niet met fondant dus weet het fijne niet van maar heb wel gelezen dat je fondant even in de magnetron kan plaatsen om hem zachter te krijgen.
Heb je cake of biscuit gebruikt? Als hij verder prima smaakte denk ik dat he te weinig beslag had.
Wat je ook kan doen is de onderkant van je cake/biscuit gebruiken als bovenkant van je taart. Dan is de bovenkant mooi recht.
Voor rozen spuiten heb ik geen tips. Ik geb het zelf nog niet geprobeerd.
Ben benieuwd naar je volgende creatie!

Groetjes Gülendem

Ik werk wel met fondant en zorg gewoon dat mijn handen warm zijn. (even onder de warme kraan) en dan inderdaad gewoon lang genoeg kneden.

4

Met het juiste spuitmondje gaat het echt wel lukken hoor. Hier leer je wel veel van, toch? Volgende keer maak je zeker meer frosting...

Tieneke

5

Gulendem schreef:

Ik vind het wel heel erg knap! Ziet er ook goed uit.
Hier wel een paar tips. Misschien heb he er wat aan.
Als fondant te hard is moet je hem langer kneden. Ik werk zelf niet met fondant dus weet het fijne niet van maar heb wel gelezen dat je fondant even in de magnetron kan plaatsen om hem zachter te krijgen.
Heb je cake of biscuit gebruikt? Als hij verder prima smaakte denk ik dat he te weinig beslag had.
Wat je ook kan doen is de onderkant van je cake/biscuit gebruiken als bovenkant van je taart. Dan is de bovenkant mooi recht.
Voor rozen spuiten heb ik geen tips. Ik geb het zelf nog niet geprobeerd.
Ben benieuwd naar je volgende creatie!

oo echt ?! dat van de magnetron wist ik niet !
ik wilde de onderkant wel gebruiken maar hij was dnek ik iets te goed ingevet dus heel nat.....  maar heel erg bedankt !

6

Tante Tien schreef:

Met het juiste spuitmondje gaat het echt wel lukken hoor. Hier leer je wel veel van, toch? Volgende keer maak je zeker meer frosting...

Tieneke

dat hoop ik ! :D

@Wilstinique_ handig ! ga ik ook zeker doen !  :Y  :thumb:

Het moet natuurlijk niet te warm worden, dan gaat het plakken! En wil het ook niet.

Ik zelf vind de magnetron btw niks. Wat ik ook wel is doe, als mijn handen maar niet warm willen worden.. Een bak met heet water en daarin een bakje waar het fondant in zit. Zo word het ook iets warmer en kneed het beter.